الکتریکی

مهمترین علت سوختن سیم کشی ماشین

523 web banner template scaled

مقدمه

با نگاهی بر تعداد زنگ های شمادر طول روز که بیش از صد ها نفر  با بنده تماس می گیرند و وسیله ی برقی ماشین خود را سفارش میدهند ،و همچنین با درنظرگرفتن تجربه ای که در خصوص فعالیت کردن ،تعمیرودرست کردن و همچنین شناخت وآگاهی که درخصوص قطعه های برقی خودرویی دارم؛

تجربیاتم را در درون این مقاله در جهت مسیر جلوگیری از زیان دیدن قطعات برقی (اتصالی در سیم کشی خودرو) و اللخصوص ای سی یو و همچنین نود های مالتی پلکس و سوکت خودرو سایر وسایل الکتریکی و برق ماشین برای شما عزیزان به اشتراک قرارمیدهم تا کمترین زیان هم از لحاظ وقت و هم ازلحاظ مالی به خودروتان وارد شود.

علت سوختن سیم کشی ماشین

 

علت داغ شدن سیم منفی و مثبت ماشین

یکی از مهمترین دلایل داغ شدن سیم منفی و سیم مثبت خودرو جنس ضعیف آن می باشد که با خرید کابل اتصال بدنه مناسبه یا تعویض سیم کشی قابل حل می باشد و یکی دیگر از دلایل آن می توان شل بودن سیم منفی و مثبت خودرو هم نیز باشد که با سفت کردن می توان به راحتی آن را برطرف نمود ولی به طور کلی در ادامه به صورت مفصل علت داغ شدن سیم کشی خودرو می پردازیم

علت داغ شدن سیم کشی خودرو

گرم شدن سیم کشی خودرو می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد و برای جلوگیری از آتش سوزی برق و آسیب رساندن به خودرو، رسیدگی سریع به این موضوع ضروری است. برخی از دلایل رایج گرمایش سیم کشی خودرو عبارتند از:

  1. بارگذاری بیش از حد: اگر سیستم الکتریکی خودرو با لوازم جانبی یا وسایلی که جریان بیشتری نسبت به آن طراحی شده است بارگیری کند، می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد سیم کشی شود. به عنوان مثال، نصب سیستم‌های صوتی پرقدرت، چراغ‌های اضافی یا چندین ابزار الکترونیکی بدون در نظر گرفتن ظرفیت الکتریکی خودرو می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد خودرو شود.

  2. خوردگی: خوردگی روی اتصالات الکتریکی و سیم کشی می تواند مقاومت را افزایش داده و باعث ایجاد گرما شود. این می تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض رطوبت، نمک جاده یا سایر عوامل محیطی رخ دهد. نگهداری مناسب و بازرسی دوره ای می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

  3. اتصال کوتاه: اتصال کوتاه زمانی اتفاق می‌افتد که دو هادی (سیم) بدون عایق یا محافظ مناسب در تماس مستقیم باشند. این می تواند گرمای قابل توجهی ایجاد کند و یکی از دلایل رایج مشکلات سیم کشی در وسایل نقلیه است.

  4. سایش و پارگی: با گذشت زمان، عایق اطراف سیم کشی خودرو ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما، لرزش و عوامل محیطی خراب شود. این می‌تواند منجر به سیم‌ها و شورت‌های باز شود که می‌تواند گرما ایجاد کند.

  5. نصب ضعیف: در برخی موارد، مشکلات گرمایش ممکن است ناشی از نصب نامناسب یا نادرست قطعات پس از فروش یا اصلاحات در سیستم الکتریکی خودرو باشد.

  6. گرمای بیش از حد قطعات: برخی از اجزای خودرو، مانند دینام، رگولاتور، یا رله، می توانند در حین کارکرد عادی گرما تولید کنند. اگر این قطعات به درستی خنک نشده باشند یا مکانیزم های اتلاف حرارت آنها از کار بیفتد، می تواند منجر به گرمای بیش از حد سیم کشی اطراف شود.

  7. خطاهای الکتریکی: قطعات یا سیستم های الکتریکی معیوب می تواند منجر به جریان الکتریکی غیرعادی شود که می تواند گرمای اضافی ایجاد کند. این می تواند شامل مشکلات دینام، باتری یا تنظیم کننده های ولتاژ باشد.

  8. جریان بیش از حد: سیستم سیم کشی که برای جریان مورد نیاز خود اندازه مناسبی ندارد، ممکن است بیش از حد گرم شود. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که تغییراتی در سیستم الکتریکی خودرو بدون ارتقاء سیم کشی انجام شود تا نیازهای فعلی افزایش یافته را برآورده کند.

برای رفع مشکلات گرمایش در سیم کشی خودرو، شناسایی و اصلاح علت اصلی بسیار مهم است. این ممکن است شامل بازرسی و تعمیر سیم‌های آسیب‌دیده یا خورده، برداشتن یا تعویض لوازم جانبی پس از فروش که سیستم الکتریکی را بیش از حد بار می‌کنند، اطمینان از عایق‌بندی و حفاظت مناسب و انجام تعمیر و نگهداری منظم برای جلوگیری از مشکلات بعدی باشد. اگر خودتان برای تشخیص یا رفع این مشکلات راحت نیستید، بهتر است از یک تکنسین خودرو یا برقکار ماهر کمک بگیرید. نادیده گرفتن مسائل گرمایشی در سیم کشی خودرو می تواند منجر به خطرات ایمنی و آسیب های گسترده خودرو شود.

 

بررسی مهمترین علت سوختن سیم کشی ماشین

وسایل الکتریکی خودرو و بویژه رایانه های خودرویی براساس قوائد و چهارچوبی در خودرو فعالیت میکنند و هر یک از این قوائد که در پی بیان این مطالب به آنها می پردازیم اگر که موردرعایت قرارنگیرند و به طریقی در معرض خطر باشند عملکرد عادی و روال معمولی کامپیوتر خودرو مورد خلل قرارگرفته و سبب واردشدن آسیب به آنها میشود.

همه مدل سوکت خودرو اینجا موجود است

ملزومات و اصولی که باید در خودرو ها برای لوازم برقی خودرویی رعایت شود:

جلوگیری از رطوبت و نشت آب به داخل ایسیو :

کامپیوترهای درون ماشین می بایست از رطوبت و نشت آب فاصله داشته باشند بویژه وقتی که ماشین روشن می باشد و در حین فعالیت می باشد در این حالت نباید رطوبت و آب به درون کامپیوتر برودو یا همچنین طور سوکت ها و دسته سیم دچار نشتی شود.

علت سوختن سیم کشی ماشین

 

عدم موتور شویی ماشین و رسیدن آب به بدنه ایسیو :

بدون شک از علل بارز خراب شدن قطعات الکتریکی خودرویی توجه نکردن به این مسئله می باشد که عایق بندی وهمچنین آب بندی رایانه های خودرویی آنگونه که می بایست قدرتمند نیست و با نخستین بار موتور شویی و نشت آب درون کامپیوتر ماشین دچار یک خرابی چشمگیر خواهند شد.

تامین ولتاژ و جریان مناسب توسط دینام و باتری خودرو :

از سایر الزامات و قوائد عملکرد کامپیوترهای خودرویی داشتن ولتاژ و جریان مناسب جهت کاربرد کامپیوتر می باشد که بوسیله ی باتری وهمینطور دینام ماشین فراهم می شود و هر گونه نوسان در مقدار و حد این پارامتر ها سبب واردشدن آسیب جدب به ماشین شماخواهد شد.
همچنین اتصالات میان کامپیوترها بطوردائم بایستی دقیق و درست باشد .کشیده شدن سیم ها ، دچارشدن به خوردگی وضربه به کانکتور ها و همچنین گروه سیم ها سبب واردشدن آسیب شدیدی به کامپیوتر ماشین خواهد شد و همچنین چک کردن و موردبررسی قراردادن برق خودرو بوسیله ی کسانی که تجربه ندارند نرخ خرابی فراوانی رابالابرده است.

مهمترین علت سوختن سیم کشی ماشین:

بیان اول:

۱ : تصادف و برخورد شدید:

در بیشتر تصادف های ماشینی که ماشین با یک وسیله ،مانع ویا یک ماشین دیگر مواجه وبرخوردمیکند آسیب های فیزیکی بارز و مشخص و همینطور ناپیداو نامعلومی در ماشین بوجود می آید که زیان های شدیدی به کامپیوترهای خودرویی ویا وسایل برق ماشین واردمی کند.
بطورطبیعی تصادف ها و به هم خوردن های فیزیکی درماشین ها سبب اضطراب وچالش های مکانیکی در تمام بدنه ماشین خواهدشد که اثر خود را بر روی سیم کشی و همچنین کامپیوترهای خودرویی و سنسورها برجای می گذارد و بطورمعمول اختلال خودش را در ازکارافتادن کامپیوترهای خودرویی نمایان می کند.

۲شارژ بالای دینام و معیوب بودن باتری:

در ماشین های شخصی بطورتقریبی در همه ی جهان ولتاژ تغذیه عملکرد بخش های برقی خودرو ۱۲ ولت می باشد و شارژ دینام نیز نزدیک به ۱۴ تا ۱۵ ولت است، و بیشتر از این میزان مشکلات شدیدی رابرای کامپیوتر و لوازم الکتریکی ماشین بوجود می اورد.

همچنین شارژ کم ولتاژ باتری که کم تر از ولتاژ تقریبا ۱۰ و نیم تا ۱۱ ولت میباشد که امکان دارد اشکالات جدی به کامپیوترها و لوازم الکتریکی خودرو واردکند.
بطورمعمول سرویس های دوره ای که بوسیله ی سیستم شارژ باتری ویاهمچنین دینام و باتری موردشارژ قرارگیرد امکان خلل وسایل برقی ماشین را پایین می آورد.

پس نیاز است که صاحبان خودرو به این مسئله دقت لازم راداشته باشند که شارژ دینام وهمینطور ولتاژ باتری می بایست درطول دوره های  ۳ یا ۶ ماهه بصورت مرتب مورد چک و بررسی قرارگیرند و اگر نابرابری در میزان ولتاژ تشخیص داده شد بطورحتمی مورد سرویس قرارگیرد چون در حالت رفع نشدن آن آسیب بعدی به مراتب بیشتر از هزینه جهت سرویس می باشد.
به دنبال این ها چند مورد دیگر از مهمترین علت سوختن سیم کشی ماشین برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

۳نشت آب و رطوبت داخل ایسیو و قطعات الکترونیکی خودرویی:

با درخاطرداشتن اینکه رطوبت و همچنین آب هادی جریان برق می باشند و به شکل رسانا ظاهر می شوند.پس نشت آب درون وسایل الکتریکی در ماشین سبب بوجودآمدن جریان میان خطوط سیگنال ها خواهدشد و این می تواندموجب اتصالی شود.

و همچنین سبب آسیب صددرصدی بخش های آن خواهدشد که به آنها آب رسیده است و یا آب آنها رالمس کرده است و یاممکن است رطوبتی بر رویشان نشسته باشد.
بطورمعمول کامپیوترهای ماشین به گونه ای مورد طراحی قرارگرفته اند که در مقابل نشت آب در رطوبت و یادربرابر گرد و غبار موردمحافظت قرارگرفته شوند.

۴آتش سوزی و حریق در خودرو:

ازدیگرموارد مهمترین علت سوختن سیم کشی ماشین آتش سوزی و سوختن خودرو چه بصورت مختصروجزئی باشد و چه بصورت کلی آسیب های فراوانی را در سیستم الکتریکی خودرو بوجود می آورد که بطورمعمول ریشه ی خیلی ازموارد سوختگی وحریق در میان خودرو ویاهمچنین اتصالی در سیم کشی خودرو می باشند.

این مسئله به طراحی غلط وغیرصحیح اتصالات بوسیله ی خودرو ساز یا به لوازم سیم کشی و کانکتورها و اتصالات بوسیله ی تعمیرکاران نا وارد وبی تجربه مربوط می شود و همچنین شارژ زیاد دینام که موجب میشودتمامی عوامل اتصال میان خودرو سبب آتش سوزی در ماشین شود.

علت سوختن سیم کشی ماشین

سوختن سیم کشی ماشین به حدی وحشتناک و خطرناک که فکر می‌کنید نمی باشد. شاید بعضی اوقات اشکال در سیستم تعلیق ماشین و یا اشکال درتایرها موجب بوجودآمدن تصادفات رانندگی ترسناکی شوندولی در خصوص سیستم الکتریکی خودرو موضوع فرق میکند. ضروری ترین ایرادی که ممکن است صورت بگیرد، این می باشد که ماشین شما روشن نشود.  تعداد فراوانی اشکال رایج میان سیستم الکتریکی خودرو می باشد که با کمی توجه قادرید آنها را موردشناسایی قراردهید و برطرف کنید.

1.نقص در جعبه فیوز خودرو

اولین مورد از علت سوختن سیم کشی ماشین نقص در جعبه فیوز خودرومی باشد. فیوز اسم قطعه‌ای می باشد که در راه سیم برق ماشین قرارگرفته می شود. هنگامی که سیم کشی مورد اتصالی قرارمیگیرد و یا به هر شکلی اشکالی در سیم کشی پیش می آید، فیوز دچارسوختگی میشود و سبب قطع برق میشود. فیوز بطورکلی نوعی سیم نازک می باشد که با ذره ای خلل وایر اد دچارسوختن میشود. به همین علت قبل از اینکه خسارت به بخش های ضروری وارد شود، قطعی برق رخ خواهد داد.

علت سوختن سیم کشی ماشین

بطورمعمول میان خودروبر روی هر سیم نوعی فیوز قرار گرفته است. جهت دستیابی و یافتن اشکال ساده، همه ی فیوز‌ها را میان یک جعبه به اسم جعبه فیوز گذاشته اند. بطورمعمول 2 جعبه فیوز درون خودرو قرارگرفته است. یک جعبه فیوز درون موتور وجوددارد که وظیفه ی کنترل سیم‌های درون موتور ماشین را برعهده دارد وجعبه فیوز دیگری درون کابین اتاق و در زیر داشبورد درطرف راننده قرار گرفته است.

2. نقص در باتری خودرو

 دومین مورد ازعلت سوختن سیم کشی ماشین نقص در باتری خودرواست.

زمانی که باتری ماشین به مشکل بر بخورد، قابل شارژ نمی باشد. بطورکلی 2 گونه باتری داریم. نوع اول باتری اتمی است ونوع دوم باتری خیس است که می بایست درون آن آب باتری ریخت.

چنانچه باتری شما ازنوع اتمی است، لزومی ندارد آن راچک کنید. ولی در خصوص باتری خیس قضیه فرق می کند، بایستی هر هفته یک مرتبه مقدار آب آن را چک کنید تا کاهش پیدانکند. شما قادرید آب جوشیده درون باتری قراردهیدو یا اینکه آب ویژه ی باتری را از لوازم یدکی فراهم سازید.

چنانچه خودروی شما انژکتوری بود و جهت خنک شدن موتور از فن بهره میبرد، اتمام باتری بیشتر از روشن شدن میتواند برای شما اشکالاتی رابوجودبیاورد. هنگامی که باتری بطورکامل دچارمشکل، فن قابل کارکردن نمیباشد و خودرودباپدیده ی جوش آوردن مواجه می شود.

خوب است جهت ممانعت از این قضیه، درهر2 هفته یک مرتبه به باتری سازی رجوع کنید و ولتاژ وهمینطور جریان باتری را چک نمائید.

بطورمعمول هنگامی که خودرو استارت نمی‌خورد ولی برق مختصری پشت آمپر نمایان می شود، این مورد نقص در باتری را نمایش میدهد. ولی اگر بطورکل پشت آمپر هیچ برقی بوجودنیاید، ممکن است به سر باتری آسیب واردشده باشد.

علت سوختن سیم کشی ماشین
فرسوده نبودن و نو بودن سیم کشی خودرو از آتش سوزی آن جلوگیری می کند

3. نقص در دینام خودرو

 سومین مورد از علت سوختن سیم کشی ماشین ، نقص در دینام خودرومی باشد.

دینام ماشین از بخش های ضروری سیستم الکتریکی خودرو شناخته می شود. متاسفانه درمسائل موردبررسی و کارشناسی خودرو توجه بسیاری به دینام خودرو نمی کنند. ولی بعضی اوقات عیب در عملکرد دینام ویا پاره شدن تسمه دینام، ممکن است بطورجدی شما را داخل جاده معطل کند.

بطورمعمول هنگامی که باتری دچار خرابی می‌شود، امکان نگه داشتن شارژ رادیگرندارد. ولی قادر است تحت عنوان یک اتصال مختص کار کرده و برق مستقیم دینام را به موتور انتقال دهد.

اکنون فکر کنید که دینام بطورکلی برقی ایجادنکند. به همین علت حتی اگر باتری ازسلامت هم برخوردارباشد، بعد از مدتی شارژ خود را خالی کرده و همینطور بعد از بکارگیری بی مورد، باتری هم با اشکالاتی مواجه خواهد شد.

در این شرایط هم چراغ و لوازم برقی ماشین شما ازکار می افتد، وهم فن ماشین کارنمیکند و سبب می‌شود خودرو به شدت جوش بیاورد. اگرشما این موضوع راجدی نگیرید، امکان دارد ماشین خیلی زود واشر سرسیلندر بسوزاند.

هنگامی که دردینام یا تسمه آن نقصی بوجود آید، چراغی مشابه شکل نوعی باتری پشت آمپر روشن خواهدشد. دیدشما به این چراغ می بایست خیلی ضر وری باشدچراکه بسیار خطرناک می باشد.

4.نقص در سیستم احتراق خودرو

چهارمین مورد از علت سوختن سیم کشی ماشین نقص درسیستم احتراق خودرومی باشد.بخشی از سیستم الکتریکی خودرو که در کارشناسی فنی می بایست آن را مورد توجه قرارد اد، ایراد در سیستم احتراق می باشد. جزئیات تشکیل دهنده ی سیستم احتراق خودرو شمع ، کوئل و وایر می باشد.

برای هر یک از این جزءها مشکل پیش بیاید، سوخت خودرو به شکل صحیح ودرست صورت نمی پذیرد. به همین علت می باشد که احتمال دارد درحین گاز دادن از اگزوز صدایی مانند ترقه ایجادشود.

این قضیه نشان دهنده ی این است که بنزین به درستی سوخت نمی شود و بخار آن درون اگزوز انباشته شده و به علت گرما دچارانفجارخواهدشد. این منفجرشدن بعضی اوقات آتش هم به همراه دارد که به آن بک فایر گویند.

از سوی دیگر بعضی اوقات هم امکان دارد نیروی موتور کم شود و حتی موجب خارج شدن دود سیاه بدی درون اگزوز شود. تمام این ها نمایانگر نقص در سیستم احتراق می باشند. این گونه نقص هادر علم کارشناسی فنی ماشین به آسانی قابل تشخیص است وبه هیچ وجه خطرناک نمی باشد. بطور معمول نقص در سیستم احتراق سبب پایین آمدن نیرو و بالارفتن مصرف سوخت می‌شود.

علت سوختن سیم کشی ماشین

5.نقص در عملکرد آپشن‌ های داخل کابین

 پنجمین مورد از علت سوختن سیم کشی ماشین نقص در عملکرد آپشن‌ های داخل کابین می باشد.

 بعضی اوقات امکان دارد آپشن‌های رون اتاق با ایراد روبه رو شوند. این آپشن‌ها امکان دارداز شیشه بالا بر باشد تا صفحه نمایش، فندک و یا حتی بخش های برقی کیلومتر، ولی ایراد در این بخش ها بطورطبیعی علت خیلی ساده‌ای دارند.

در 90 درصد مواقع نقص از جعبه فیوز درون کابین ریشه خواهدگرفت. به همین علت آسان ترین عمل بررسی کردن فیوز‌های درون کابین می باشد. در حالتی که اشکال از فیوز‌ها نباشد، بایستی به کارشناس سیستم برق خودرو کار راسپرد.

6. اتصالی سیم کشی خودرو

آخرین مورد از علت سوختن سیم کشی ماشین اتصالی سیم کشی خودرو می باشد

بعضی وقت ها امکان دارد به مراتب یک فیوز را عوض کنید ولی مجددا دچار سوختن شود. یا اینکه بعنوان مثال از درون خودرو بوی داغ شدن سیم قابل استشمام باشد. بعضی وقت ها امکان دارد چراغ خودرویی را بارها تعویض کنید و در طول چند دقیقه دوباره بسوزد.

یا ممکن است قبل ازاینکه درشب ماشین خودراپارک کنید، چندباری استارت را چک کنید وببینید سالم است ولی صبح ببینید که باتری بطورکامل خالی شده است.

تمام این موارد نشان دهنده اتصالی درون سیسم کشی ماشین می باشد. بطورتقریبی می شود این اشکال را وحشتناک ترین اتفاق ممکن در سیستم الکتریکی ماشین شمرد.

متاسفانه پیداکردن اتصالی سیم کشی به هیچ وجه کار آسانی نمی باشد و می بایست فورا به افرادماهردراین زمینه مراجعه کرد زیرا امکان دارد درمواردی موجب آتش سوزی شود.

این نکته را هم فراموش نکنیم که گاهی به علت بی نظمی سیم ها ممکن است باعث آسیب به سیم ها و اتصالی بین آن ها می شود پس بهتر است هر جا بی نظمی در سیم کشی مشاهده کردیم آن را با بست کمربندی منظم کنیم.

امیدواریم درمقاله مهمترین علت سوختن سیم کشی ماشین ازتوضیحات ما آگاهی های لازم را دریافت کرده باشید و همینطور می توانید برای دانستن دلایل سوختن لامپ جلو پراید این مقاله را مطالعه فرمایید.

دیدگاهی در مورد “مهمترین علت سوختن سیم کشی ماشین

  1. محمد رضا گفت:

    سلام…خیلی ممنونم ازتون بابت انتشار چنین مطالب مفیدی …. رعایت نکات فوق از سوختن سیم کشی خودرو قطعا جلوگیری میکنه

    1. حسن شاه قلعه گفت:

      ممنونیم از محبت جنابعالی.

  2. عباسعلی گفت:

    با عرض سلام وادب خیلی ممنون از اموزشهای مفیدتون به عنوان یک پیشنهاد در صدا وسیما نکات ایمنی خودرو را جهت جلوگیری از آتش سوزی وراه اندازی موقت تا مقابل تعمیرگاه آموزش دهید

  3. Sa گفت:

    سلام ممنونم از توضیحات خوبتان
    من پراید دارم متاسفانه اتصالی داره از شب تا صبح می مونه باطری رو خالی میکنه
    به هرکس هم نشون میدم سر درنمیاره که چجوری درست کنه بعضی ها هم میگن باید سیم کشی کلا عوض بشه🤦‍♂️

  4. رسولرکرمی گفت:

    سلام بنظر شما آیا بدکارکردن قطع ووصل بودن چراغ چک میتونه ازدلایل خرابی سیم کشی باشه

    1. حسن شاه قلعه گفت:

      حتما میتونه یکی از دلایل باشه اما نمیشه به صورت قطع نظر داد

  5. حسین گفت:

    سلام خسته نباشید من ال ٩٠ دارم درقسمت دزد گیر سیها داغ میشه علت چی میتونه باشه

  6. ع گفت:

    ببخشیداگر.یک.سیم.نازک.بسوزه.در.سیمها.ودید.ان.را.میتوان.دوباره.انرا.باسازی.کرد.تا.سوکت.ان.یا.خیر

  7. شهرام محمدیاند گفت:

    با سلام من پراید دارم سوکت بیرونی پمپ بنزین خیلییی داغ میکنه خطر نداره چون روی باک بنزینه ودلیل گرم شدن سیم ووکت چیه؟

  8. ستاده گفت:

    سلام خسته نباشید بنظرتون سه سیم جعبه فیوز اصلی پراید اگه هرسه امپراشون یگی باشه باعث گاز خوردن ماشین میشه؟

  9. محمدرضا گفت:

    سلام ممنون

  10. شهاب گفت:

    سلام
    بنده حدود چهل روز پیش یه جعبه فیوز داخل موتور خریدم از یکی نمایندگی ها مجاز ایران خودرو که بعد از نصب چند روز بعدش از تهران بطرف اصفهان در حرکت بودم که یا مرتیه متوجه آتش سوزی از داخل کاپوت شدم که متاسفانه تمام جعبه فیوز با سر سوکت های سیم کشی آب شده بودند ،الان میخوام ترمیم کنم و فقط سر سوکت را تعمیر کنم ولی آیا میتونم مکانی یا جایی برم و از فروش چنین جعبه فیوزهای که چینی هستند و باعث زیان می‌شوند اونم به قیمت دومیلیون تومان شکایت کنم لطفا راهنمایی فرمایید و متاسفانه در اصفهان هم کم تخصصی داریم در این ضمینه و هرکی یه قیمتی میده متاسفانه

  11. Reza گفت:

    سلام مقدار جریان چراغ ماشین سنگین چقدره؟

    1. حسن شاه قلعه گفت:

      فروشگاه بست سرا فقط مشاوره فروش ارائه می دهد

  12. Omid گفت:

    سلام ماشینم رانا مدل ۹۳
    وقتی بخاری روشن میکنم سیم داخل جعبه فیوز داغ میشه مشکل از چیه ؟

  13. حمید رضا صدرائی گفت:

    عملکرد« رابط دسته سیم فن »خودرو چیست ؟ آیا خرابی این قطعه به ماشین آسیب جدی وارد می کند ؟

  14. ESCREAM SILENCE گفت:

    درود،سمندX7 دارم،زیرفیوز۲۱که مربوط به فن داخل کابینه، بعد از نیم ساعت کولر گرفتن،ذوب میشه،درصورتیکه خود فیوز نمیسوزه،،علتش چی می‌تونه باشه ممنون ازشما.

  15. حسین گفت:

    سلام من دنا پلاس توربو مدل 1401با 10000کارکرد دارم بیشتر وقت ها که موتور داغ می شود چراغ چک آن روشن می شود و خودرو افت شتاب پیدا می کند بعد از چند کیلومتر خود به خود درست می شود و ادامه دارد بیش از ده بار نمایندگی بردم چون تو بندرعباس نمایندگی درجه یک وجود ندارد متاسفانه این مشکل به جای خودش باقی مانده ولی یکی از بچه ها که تعمیر کار موتور f7 است گفت چون موتور f7 خیلی داغ می کند سیم کشی یا سر کوئیل ها عوض کن یا سیم انژکتور مطئن باش مشکل تو برق خودرو است وچون سیم کشی داخل موتور دنا پلاس تکه تکه است احتیاج به خرید سیم کشی کامل نیست سه سیم کشی مهم و که امکان دارد بر اثر حرارت موتور خراب شوند یکی سیم سر کویل و دوم سیم انژکتور سوم سیمی که رفته به اگزوز به نظر شما کدام سیم می تواند بیشتر در معرض حرارت باشد چون وقتی نمایندگی یا تعمیرگاه می بری خودرو درسته فقط تو جاده این اتفاق می افتاد خودرو گارانتی 36ماه دارد خود کارشناس نمایندگی هم تست جاده انجام داده می گوید اشکال برقی دارد گفتم با توجه به نبود نمایندگی درجه یک در بندرعباس به جز همین یک نمایندگی نوبت به سختی و با چندین ماه تا موفق شوی به نظر شما عزیزان کار سیم کشی یا تست سیم کشی در تعمیری گاه بیرون کار باطری ساز است یا تنظیم موتور یا تعمیرگاه

    1. حسن شاه قلعه گفت:

      سلام مشکل شما با خرید این محصول از سایت ما حل می شود
      https://bastsara.com/coil-ef7-car/

  16. داود گفت:

    سلام هدلایت بر روی ماشین نصب کردم میخواستم بدونم آیا به مرور زمان سیم کشی ماشین را خراب میکند ؟
    آیا باید از آفتامات استفاده کنم ؟

    1. حسن شاه قلعه گفت:

      سلام به دلیل فشار بالایی که به سیم کشی وارد می شود بهتر است از آفتامات های تقویتی استفاده شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *