شماره تماس

021-91311879

مجله

بست فلزی

بست چنگکی چیست و چه کاربردی دارد؟

بست چنگکی چیست و چه کاربردی دارد؟

بست چنگکی کابل چیست؟

بست چنگکی کابل از لوازم مورد استفاده در سیستم های برق رسانی ، آبرسانی و همینطورسیستم سازه های فلزی و سیستم آتش نشانی است واین ابزار از ورق گالوانیزه گرم درست شده است.

اگربخواهیم انواع بست چنگکی کابل رابرایتان بیان کنیم میتوانیم به ، بست چنگکی کوتاه ، بست چنگکی بلند ، بست چنگکی لوله وهمینطور بست چنگکی عایق دار  و غیره…. اشاره داشته باشیم.

این نوع بست به شکل دو قطعه و از ورق گالوانیزه گرم ساخته شده است که با درنظر گرفتن نوع وهمچنین سایز کابل انتخاب واستفاده می شود و بر روی سی چنل ویاهمینطور سی ریل بکارگرفته می شودوهمچنین با رد کردن کابل برق از درون آن و جای دادن یک قطعه عایق بر روی کابل به وسیله ی پیچ و مهره مقاوم ومحکم می شود.

بست چنگکی چیست؟

انواع بست فلزی در بست سرا با نازلترین قیمت ها 

مزایای بست چنگکی:

ازاگربخواهیم مزایای بست چنگکی کابل برای شمابگوییم بایستی به نصب آن در موقعیت های گوناگون نظیر نصب در سقف و به شکل آویزان ، نصب بر روی دیوار و به حالت عمودی وهمچنین نصب به شکل افقی و بر روی زمین یاهمینطور بر روی ساپورت های دیواری اشاره ای داشته باشیم و از اندازه ی ۱۲ میلی متر تا اندازه ی ۲۵۰ میلی متر قابل دسترس واستفاده می باشد.

در قطر های یک میل وهمینطوریک ونیم میل ویا دو میل ساخته وعرضه می شود و بسته بندی آن برطبق تعداد و یا به شکل کیسه ای قابل فروش می باشد.

کاربرد و وظیفه ی بست چنگکی در صنعت:

درموارد فراوانی در جهت محافظت و مقاوم کردن لوله ها و گونه هایی از کابل ها سر جای خود از شکل های گوناگون بست ها بکار گرفته می شود. که همان گونه که قبلا هم اشاره داشتیم یکی از انواع بست ها، بست چنگکی می باشد. بست چنگکی، موجب نگهداری تعداد بیشتر از سیم ها و کابل های برقی ساختمان می شود و همچنین قادر است به مرتب سازی آن ها بپردازد و آن هارا مورد دسته بندی قرار دهد. همان گونه که از اسم بست چنگکی نمایان است

طراحی این نوع بست به شکلی می باشد که یک پایه مشابه چنگک دارد که درون ریل بست چنگکی مقاوم ومحکم می شود و به وسیله ی یک پیچ در بخش بالای آن این عمل امکان پذیراست که آن را مورد تنظیم کردن و محکم کردن قرار داد.

توضیح ساده

در اصل این گیره ای که به شکل چنگک است می تواند سبب وصل شدن محکم ومقاوم بست چنگکی به ریل بست چنگالی شود. این بست بیشترجهت نصب انواع مختلف لوله های فلزی، مسی ، استنلس استیل ، پلی اتیلن ، کابل و غیره… در صنایع ساختمانی وصنایع نفتی، صنایع تاسیساتی ، گاز وهمینطور پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با هدف های گوناگونی همچون رد کردن کابل‌ های برق به سقف، حفاظت کردن، تقسیم ‌بندی، نگهداری کردن ویا هدایت کردن سیم ‌ها و کابل ‌های برقی درون ساختمان به کار گرفته می شود.

این بست رادرجهت نگه داشتن یک لوله ویا چند لوله بر روی دیوار یا سقف بکار می گیرند. در اصل گونه ای ساپورت برای لوله هایی ازجنس فولادی برقی است.در جهت برطرف کردن نیازهای گوناگون ومتنوع کاربران، این بست‌ هاکه وظیفه ی نگهداری را برعهده دارند در مدل ها طرح ‌ها وهمچنین در رنگ‌ ها و با مصالح ومواد مختلفی مورد طراحی وساخت قرار می گیرند.

222

انواع کلی بست چنگکی کابل:

  • اولین نوع بست چنگکی کابل برق می باشد
  • دومین نوع بست چنگکی کابل شبکه می باشد
  • سومین نوع بست چنگکی کابل دیتا می باشد
  • وآخرین نوع بست چنگکی کابل عایق دارمی باشد

در جهت پیشگیری از زنگ زدگی بست چنگکی ، ورق گالوانیزه گرم مورد استفاده قرار می گیرد .

مشخصات وجزئیات کالاهای ساخته شده ی بست چنگکی کابل ، عنوان استاندارد تولید سایز وهمچنین اسم کارخانه برروى بست هک شده است و بعد از بسته بندى به انبار کالا منتقل مى شود تا بر اساس سفارش مشترى مور بارگیرى و حمل قرار گرفته شود.

فروش انواع بست فلزی FF

تفاوت بست معمولی با بست عایق دار در چیست؟

در میان انواع  بست چنگکی می توانیم به بست چنگکی عایق دار اشاره داشته باشیم که از بخش بالایی بست به وسیله ی پیچ، لوله را درون ریل محکم می سازد. ولی بست چنگکی یا دو قطعه ای که گونه دیگری از این نوع نگه دارنده می باشد از قطعه ی کناره بست به وسیله ی بست، لوله مد نظر را قادر است محکم سازد.گاهی ممکن است

برای شما این پرسش بوجود بیاید که چرا در قیاس با بست چنگکی عادی بایستی بست چنگکی عایق دار بکار گرفته شود؟ توصیه ی گروه فنی بست سرا به شما این می باشد که حین بکار گیری بست چنگکی جهت محافظت از انواع کابل ها می بایست از گونه ی عایق دار این بست ها بکار گرفته شود. زیرا این امر موجب پیشگیری ازامکان ورود ضربه و آسیب به کابل ها می شود

و اضافه بر این، باعث افزایش ایمنی در کارشما می شود. همان گونه که در جریان هستید بست های عادی جهت کارهای عادی بکار گرفته می شوند و در برابر، بست های دارای عایق به علت جنس آنها که یک حلقه ازجنس فلز واز جنس های استنلس استیل و گالوانیزه را دارا می باشند، اضافه بر اینکه بسیار محکم هستند، در مقابل رطوبت نیزاز خود استحکام خیلی بالایی نشان می دهند وهمچنین در مقابل دیگر عوامل شیمیایی که سبب بوجود آمدن خوردگی در آن می شود، هم از کابل ها به خوبی نگه داری می کند.

انواع بست چنگکی

از دیگرویژگی ها و مزایای بست چنگکی میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

سیم کشی روکار ساختمان را مرتب تر می کنند

از گونه های مختلف لوله و کابل ها در اندازه های متنوع بر روی دیوارو یا سقف مراقبت می کند

دارای قابلیت نصب راحت روی دیوار و سقف

موجب افزایش ایمنی درکار می شود

موجب بهینه سازی رمان وسرمایه در کار می شود

ممانعت از کارهای غیر ایمنی مانند جوش کاری، حفاری کردن، سوراخ کاری و…

امکان باز و بسته کردن فوری بست کمتر از یک دقیقه

درمقاله ی “بست چنگکی چیست و چه کاربردی دارد” به بیان توضیحات لازم را درخصوص بست چنگکی ومزایا وکاربرد های آن برای شما عزیزان پرداختیم،امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول