شماره تماس

021-91311879

مجله

شیلنگ

بهترین راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی

بهترین راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی

در مقاله ای که امروز قصد داریم برای شما مورد بررسی قرار دهیم، به بهترین راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی خواهیم پرداخت. توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید چرا که خالی از لطف نیست.

در گذشته در فصول گرم سال از وسایلی مثل پنکه، کولر آبی و پنکه سقفی استفاده می کردند اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی وسیله ی بهتر و قدرتمند تری به وجود آمد که کولر گازی نام داشت، این کولر تفاوت های زیادی با کولر آبی دارد به طور مثال برای این که بتوان از آن استفاده کرد باید نوع خاصی از گاز را برایش به کار برد اما نکته ای که در این میان اهمیت دارد و باید راجع به آن بدانید این است که گاز کولر گازی پس از مدتی تمام شده و نیاز به شارژ مجدد دارد، این که از چه راهی باید تشخیص داد که گاز آن تمام شده سوالیست که پاسخ آن را می توانید در ادامه بخوانید.

Untitl ed 1گاز کولر گازی چیست؟

در کولرهای گازی از نوعی گاز خاص استفاده می شود که مبرد نام دارد، این گاز به عنوان ماده ی خنک کننده در کولر مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه ی عملکرد آن این گونه است که در بخش کمپرسور کولر فشرده شده سپس سرد شده و به مایع تبدیل می شود، سپس مایع به وجود آمده به بخش کندانسور منتقل می شود تا در آن جا خنک شود، در آخرین مرحله از فرآیند سرمای موجود در گاز به محیط انتقال پیدا می کند. این روند تا زمانی که گاز به اتمام برسد ادامه خواهد داشت در واقع هر قدر که از کولر بیشتر استفاده شود گاز آن نیز زودتر تمام خواهد شد. جالب است بدانید که گاز کولر گازی انواع متفاوتی دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

چند نوع گاز کولر گازی وجود دارد؟

به طور کلی چندین نوع گاز برای کولرهای گازی ساخته شده است که هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را داشته و از مزایا و معایبی برخوردارند، گازهای فوق به شرح زیر می باشند:

گاز کولر گازی مدل R12 

گاز مدل R12 که سفید رنگ است یکی از گازهای مصرفی در کولرهای گازی است، از دیگر کاربردهای آن می توان به استفاده در چیلرهای صنعتی و بزرگ خودروها اشاره کرد. کپسولی که این گاز درون آن قرار دارد با جرم 13.6 به دست مشتریان می رسد. این نوع گاز در مقایسه با سایر گازها نسبت به آب از حساسیت بیشتری برخوردار است علاوه بر آن ممکن است پس از مدتی دستگاه مورد نظر دچار زنگ زدگی شود.

گاز کولر گازی مدل R11 

در بین تمامی گازهای موجود این نوع از گاز برای کولرهای گازی بسیار رایج است، در واقع مزیت های آن مثل قابلیت اشتعال بسیار پائین و سمی نبودن باعث این حجم از محبوبیت شده است. علاوه بر کولرهای گازی در چیلرها نیز از آن استفاده می کنند. توجه داشته باشید که نحوه تشخیص کمبود گاز برای همه ی گازها به یک شکل است.

گاز کولر گازی مدل R22

اگر در نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی اطمینان یافتید که گاز آن تمام شده است به شما پیشنهاد می کنیم در انتخاب خود دقت کرده و از مدل R22 استفاده کنید. کاربرد این نوع گاز به گونه ای است که نه تنها در کولرهای گازی بلکه در یخچال ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما نباید از عیبی که در استفاده از این گاز وجود دارد نیز چشم پوشی کرد، بر اساس تحقیقات به دست آمده مشخص شد که گاز مدل R22 برای لایه اوزون خطری جدی محسوب می شود و در دراز مدت نیز باعث افزایش دمای کره زمین می شود.

گاز کولر گازی مدل R410A

برای تولید این نوع گاز در واقع از ترکیب دو نوع گاز R125 و R32 استفاده شده است، جالب است بدانید که در بسیاری از شرکت ها برای کولرهای گازی اینورتر خود گاز مدل R410A را به کار می برند. از مزیت های آن می توان به تولید سرمای بیشتر در مقایسه با سایر گازها، نقطه جوش پائین تر و نیاز به شارژ کمتر اشاره کرد.

گاز کولر گازی مدل R502 

این نوع از گاز نیز مانند گاز R22 به لایه اوزون آسیب وارد کرده و سبب گرم شدن کره زمین می شود، از همین رو استفاده از این گاز چندان مرسوم نیست و روز به روز استفاده از آن نیز کمتر می شود، بهترین جایگزین برای این مدل گاز نوع R507A و R404A دانست. لازم به ذکر است که در یخچال سازی و یخسازها نیز از گاز مذکور استفاده می کنند. کپسول های آن ها در وزن های 13.6 و 56.7 در بازار به فروش می رسند.

گاز کولر گازی مدل R507

به دلیل خاص بودن این گاز برندهای کمی هستند که به تولید آن می پردازند، منظور از خاص بودن این است که باید برای آن از روغنی به نام ال استر یا Poe استفاده کرد، بسته بندی آن نیز درست مثل نوع R22 و R410A است، در صورتی که می خواهید از گاز مدل R507 استفاده کنید می توانید با توجه به نیاز خود هر یک از کپسول های آن را که در وزن های 11.34، 45.36، 362.88، 635.03 تولید می شوند خریداری کنید.

29 2

فروش فوق العاده انواع لوله مسی

قیمت هر یک از گازهای کولر گازی چقدر است؟

صحبت راجع به قیمت همیشه یک بحث چالش برانگیز در تمامی مسائل برای مصرف کنندگان و کاربران است، در خصوص این که قیمت هر یک از گازهای کولرهای گازی چقدر است نمی توان رقم دقیقی اشاره کرد چرا که نوسانات ارزی و تورم بالاست علاوه بر آن قیمت این نوع گازها به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع گاز

زمانی که شما نحوه تشخیص کمبود گاز را بدانید و برای شارژ مجدد آن اقدام کنید بسیار اهمیت دارد که کدام یک از آن ها می خواهید خریداری کنید، در واقع هر یک از آن ها قیمت خاص خود را دارند، پس بهتر است پیش از خرید به خوبی درباره هر یک از آن ها تحقیق کنید.

حجم گاز

اگر تا به این قسمت از مقاله را مطالعه کرده باشید می دانید که تمامی گازهای کولر گازی را در حجم های مختلف تولید می کنند پس می توان نتیجه گرفت که قیمت هر یک نیز با دیگری در تضاد خواهد بود، در واقع هر چه که حجم کپسول ها بیشتر باشد هزینه ی دریافتی از مشتری نیز بیشتر خواهد شد.

برند تولید کننده

جالب است بدانید که حتی برند تولید کننده گاز نیز در تعیین قیمت ها تاثیر مستقیم دارد، برخی از برندها با دقت و کیفیت بهتری محصولات خود را تهیه و به بازار عرضه می کنند که در این صورت مسلما هزینه ی بیشتری نیز برای محصولات خود در نظر گرفته اند.

نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی به چه صورت است؟

در رابطه با نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی باید بگوئیم که راه های مختلفی وجود دارد، از جمله راه هایی که می توان تشخیص داد گاز کولر گازی کم شده است یا ن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چنانچه کولر گازی باد گرمی به محیط منتقل می کند باید ابتدا تمامی قطعات آن را بررسی کنید، در صورتی که برای هیچ یک مشکلی به وجود نیامده باشد بدین معناست که گاز کولر گازی شما کم شده و به شارژ مجدد نیاز دارد.

گاهی دیده شده که کولر گازی دچار یخ زدگی می شود این موضوع به کمبود گاز کولر برمی گردد.

از دیگر مواردی که می تواند در رابطه با نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی به شما کمک کند می توان به افزایش هزینه های برق مصرفی اشاره کرد، دلیل آن هم این است که کولر با شدت بیشتری کار می کند تا بتواند محیط را خنک نگه دارد اما چون گاز کافی ندارد در نتیجه تنها هزینه ی برق افزایش پیدا می کند.

اگر کولر شما به تازگی صدای قل قل یا حباب دارد باید برای تعویض یا شارژ مجدد گاز آن اقدام کنید چرا که دچار کمبود گاز شده است. این موضوع می تواند بر اثر نشتی گاز اتفاق بیوفتد.

خالی ماندن محفظه گاز کولر گازی چه عواقبی به همراه دارد؟

شاید برخی از کاربران با خود بگویند که اگر محفظه گاز برای مدتی خالی بماند مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد اما این چنین نیست بلکه خالی بودن محفظه گاز عواقبی را به همراه دارد. به طور مثال کولر گازی دیگر مثل قبل نمی تواند محیط را خنک نگه دارد یا این که برخی از ویژگی های آن از کار می افتند، سنسورها به درستی کار نمی کنند، در عملکرد آن اختلال به وجود خواهد آمد و… با توجه مشکلاتی که ذکر شد بهتر است بیش از 7 روز محفظه آن را خالی نگه ندارید چرا که با توجه به بازار امروز بی کیفیت ترین محصولات نیز از قیمت های نجومی برخوردارند.

در انتخاب گاز کولر باید به چه نکاتی دقت کرد؟

همانطور که می دانید گازهای مختلفی برای استفاده در کولرهای گازی وجود دارند و مسلما این سوال برای شما پیش خواهد آمد که کدام یک از گازها برای کولرتان مناسب خواهد بود؟ در جواب این سوال باید بگوئیم که باید به یکسری ویژگی ها و عوامل مختلف توجه کرده سپس بر اساس آن برای انتخاب و خریداری نوع گاز مناسب اقدام کنید، از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد:

اولین و مهم ترین چیز که در این میان اهمیت دارد این است که گاز مصرفی باید با محیط زیست سازگاری داشته باشد، به طور کلی هر چقدر که محیط زیست پاک تر و سالم تری داشته باشیم زندگی برای ما بهتر خواهد بود.

نکته ی دیگر توجه به درجه سمی بودن گاز است، برخی از گازها سمی بوده و برای کولرهای گازی چندان مناسب نیستند و پس از مدتی استفاده مشکلاتی را به وجود می آورند، پس باید گازی انتخاب کنید که درجه سمی آن بسیار پائین باشد.

توجه به مشتعل نبودن و غیرقابل انفجار بودن گاز از دیگر موارد مهم در انتخاب گاز کولر است.

گاز خریداری شده بایستی از نقطه جوش پائینی برخوردار باشد.

آخرین نکته در این باره پایدار بودن با هزینه خرید و نگهداری پائین آن است.

بهترین راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی
بهترین راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی

بهترین راه برای خرید مبرد یا گازهای کولر گازی کدام است؟

با توجه به شرایط حاکم بر جامعه بهترین راه برای خرید گاز کولر گازی، خرید به صورت غیر حضوری یا آنلاین است، مزیت هایی که در این روش خرید وجود دارد باعث شده تا تقریبا هر چیزی را از طریق اینترنت خریداری کنیم. از جمله مزیت هایی که در این روش وجود دارد می توان موارد زیر را نام برد:

در کوتاه ترین زمان ممکن می توان چندین نوع کالا را در چند سایت یا فروشگاه اینترنتی مشاهده و مورد مقایسه قرار داد.

بدون اینکه نیاز باشد مسیری را طی کنید می توانید به راحتی و تنها با در دست داشتن کارت بانکی برای خرید اقدام کنید.

در هر ساعت و هر مکانی می توانید به راحتی و تنها ظرف مدت چند دقیقه خرید کنید.

معمولا خریدهای اینترنتی به نسبت خرید به صورت حضوری از قیمت پائین تری برخوردارند.

البته در صورتی که از یک فروشگاه یا سایت قصد خرید دارید باید به معتبر بودن آن نیز دقت داشته باشید چرا که برخی از سودجویان محصولات بی کیفیت را با قیمت بالا به مردم عرضه می کنند و یا این که هزینه را دریافت کرده اما محصولی را ارسال نمی کنند.

کالایی که خریداری می کنید باید از ضمانت نامه معتبر برخوردار باشد علاوه بر آن فرصت مرجوع کردن را نیز داشه باشد.

سایت مورد نظر باید از نشان نماد الکترونیک برخوردار باشد در غیر این صورت قابل اعتماد نیست.

در صورتی که بخش مربوط به نظرات کاربران وجود دارد به آن دقت کرده و نظرات را با دقت بخوانید تا خرید مطمئن تری داشته باشید.

از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید نهایت تشکر را داریم، هدف ما از ارائه مطالب فوق آشنایی هر چه بیشتر شما با موضوع مربوطه بود امیدواریم که رضایت مند بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول