لوازم جانبی کولر آبی

راهنمای جامعی برای یاتاقان های با کیفیت

راهنمای جامعی برای یاتاقان های با کیفیت

آشنایی با یاتاقان کولر آبی و کاربرد آن !!!

در این مقاله تلاش کرده ایم اطلاعات کاملی در مورد یاتاقان های کولر آبی ارائه کرده باشیم تا نیازهای شما را کامل پوشش دهد تا بعد مطالعه این مقاله به اطلاعات کاملی دست پیدا کنید.

عنوان های مقاله :

یاتاقان چیست چه انواعی دارد؟

دلایل خرابی آن روش های جلوگیری از آن

آموزش تعویض یا تعمیر یاتاقان

یاتاقان چیست چه انواعی دارد؟

در این قسمت سعی بر آن داریم تا اطلاعات اولیه در مورد یاتاقان کولر آبی به شما ارائه دهیم. به صورت کلی برای تعمیر یا تعویض هر قطعه ای باید شناخت کافی در مورد آن داشته باشید. یاتاقان کولر آبی یکی از اصلی ترین قطعات کولر آبی بشمار می رود. کارکرد این قطعه بصورتی است که از تسمه و فولی استفاده می کند که نیروی حرکتی با به محور منتقل میکند که این انتقال باعث حرکت پروانه می شود. هر کولر آبی به دو یاتاقان نیاز دارد که در دو طرف پروانه قرار می گیرند.

پروانه با اتصال به این یاتاقان ها حرکت میکنند که این یاتاقان ها با اتصال به میله شافت یا میله شفت حرکت دورانی دارند. به دلیل چرخش زیاد و مهم بودن این قطعه نیاز به بررسی مداوم و روغن کاری بوسیله روغن کولر روانسا یا مدلهای دیگر دارد.

در کولر های آبی یاتاقان ها به دو نوع تقسیم می شوند که به اصلاح یاتاقان های لغزشی یا یاتاقان غلتشی و یاتاقان های بلبرینگی گفته می شود.

یاتاقان لغزشی به یاتاقان هایی گفته می شود که از دو عدد رینگ و تعدای ساچمه تشکیل شده است که با گردش دو رینگ موجود به دلیل وجود ساچمه هاست که باعث می شود محور مرکزی پروانه به حالت چرخشی در بیاید. در مدل غلتشی از میله های نازک فلزی که به شکل بالشتک هست به جای ساچمه استفاده می شود که این قطعه باعث به چرخش درآمدن دو رینگ فلزی می شود.

و اما ظاهر یاتاقان مدل بلبرینگی کاملا متفاوت هست. در این نوع یاتاقان نیازی به ساچمه ساچمه یا بالش فلزی نیست. در این نوع یاتاقان با استفاده از دو رینگ بروی یکدیگر و با ایجاد چرخش حول محور خودشان کار می کند.

دلایل خرابی آن روش های جلوگیری از آن

در مناطقی که آب و هوای گرم در تابستان را تجربه می کنند برای داشتن هوای مطبوع مچبور به استفاده از وسایل سرمایشی هستند. در اکثریت این مناطق در دو مدل سیستم سرمایشی استفاده می کنند . این دو مدل به کولرهای آبی و کولر های گازی تقسیم می شوند.

در جاهایی که از کولر آبی استفاده می کنند باید به قطعات آن آشنایی کافی داشته باشند که در صورت خرابی و حتی در زمان راه اندازی نکاتی را رعایت کنند.

در این مقاله که در مورد یاتاقان کولر آبی می باشد در بخش اول توضیح کلی در مورد کارکرد و انواع یاتاقان کولر آبی صبحت کردیم. در این بخش قصد در  ارائه مطالبی در مورد دلایل خرابی و روش های برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی پیرامون خرابی آن هست.

مهم ترین دلیل خرابی این قطعه کولر آبی این است که در زمان راه اندازی مخزن روغن آن را درست بررسی نکردید تا از پر بودن آن اطمینان حاصل کنید. همیشه قبل از راه اندازی این مورد را حتما در دستور کار قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *