شماره تماس

021-91311879

مجله

بست فلزی

همه چیز درباره بست گازی و بست شیلنگ را بدانید

252 Fashion sale facebook cover page template scaled

بست گازی و بست شیلنگ دو نوع از انواع بست های فلزی می باشند که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارد.ما در این مقاله قصد داریم در مورد انواع بست گاز و شیلنگ برای شما توضیحاتی را بیان کنیم و انواع آن ها را به شما معرفی کرده و ویژگی های هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

بست گازی

بست گازی ابزاری می باشد که جهت محکم کردن و ثابت نگه داشتن لوله گاز، به سر آن وصل شده و مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بست شامل انواع مدل ها و طرح های مختلف و متنوع است.بهترین نوع بست گاز، بست گازی پیچ دار است.چون که به وسیله یک پیچ، شیلنگ گاز به لوله اتصال پیدا می‌ کند که بسیار ایمن و مطمئن است.

موردی که در انتخاب نمودن یک بست گاز بسیار مهم است، نصب و پیچ کردن لوله با سهولت و راحتی کافی می باشد. در حال حاضر بست گاز در انواع و مدل های مختلف به صورت وارداتی یا تولیدی به بازار عرضه شده و موجود می باشد.

فروش ویژه بست گازی در برند های متفاوت

ساختار بست گاز

برای تولید کردن بست گاز  از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده می شود، تا بتوان محصولی با دوام بالا، کیفیت خوب و کارایی عالی تولید کرد. در فرآیند تولید بست های گازی، همه ی قطعات این محصول با اسید شست و شو داده می شوند و از مکانیزم گالوانیزه شدن می گذرند.به علاوه اگر بست گاز محکم بوده و از انعطاف خوبی برخوردار باشد، از تکیه گاه پلیمری در آن استفاده خواهد شد، تا سبب افزایش قدرت و تحمل نیرو و فشار  در طول گذر زمان شود.

بست گازی

انواع بست گازی و بست شیلنگ

همان طور که گفته شد این وسیله دارای انواع مختلفی است که در ادامه آن هارا به شما معرفی خواهیم کرد و درمورد ویژگی هرکدام از انواع بست گاز و شیلنگ  برای شما توضیحاتی را بیان می کنیم.

بست گاز ضد زنگ

این نوع بست را با نام های بست استیل ضد زنگ و یا بست استیل نگیر نیز شناخته می شناسند.این نوع بست گاز به دلیل مقاومت بالا در برابر نوسانات آب و هوایی،الکتریسیته و زنگ زدگی، بیشتر جهت استفاده در فضای های باز و یا مرطوب مناسب و کاربردی می باشند.

 جنس این بست گاز از فولاد، گالوانیزه و یا استیل ضد زنگ است.چگونگی متصل کردن این بست به وسیله پیچ انتهای آن و متصل شدن گیره به اطراف لوله است. معمولا از این نوع بست برای لوله های گاز و شیلنگ های آب با قطر کم استفاده می شود.

بست کانال فلکسیبل

این نوع بست به این دلیل که جهت افزایش استحکام کانال فلکسیبل  به رابط مورد استفاده قرار می گیرد، به آن بست فلکسیبل گفته می شود.از این بست برای هوابندی کردن محل اتصال به رابط نیز استفاده می شود.

بست گاز فشار قوی

این مدل از بست گاز زمانی کاربرد دارد که خروجی بسیار پرفشار و قوی باشد. این نوع بست شامل یک پیچ و مهره است و به وسیله ی آچار سفت می شود. پیچ و مهره بست گاز فشار قوی از پهنای بیشتری نسبت به سایر مدل های بست برخوردار می باشد. ولی امکان باز و بسته شدن در آن ها نسبت به مدل های دیگر کم تر است‌، این مدل از بست های گازی دارای انواع مختلف در اندازه و سایز های متفاوتی  تولید می شوند به بازار عرضه می گردند.

بست متری

بست متری به دلیل دارا بودن قابلیت تغییر سایز، بسیار پر کاربرد بوده و در اکثر مصارف و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.به عنوان مثال سایز های بسیار بزرگ این نوع بست، برای استفاده در پالایشگاه ها مناسب می باشد.از اصلی ترین کاربرد این وسیله می توان متصل نمودن لوله به سر لوله را نام برد. اما این نوع بست در انواع و جنس های مختلف کاربردهای بسیار متنوعی دارد.به همین خاطر است که در دارای نوع های مختلف در  سایز های متفاوت است‌.

فروش انواع بست فلزی با قیمت های ویژه

بست شیلنگ هوس کلامپ

در واقع می توان گفت بست شیلنگ نیز نوعی بست گاز به حساب می آید.  که جهت نصب شدن روی لوله های متفاوتی مثل لوله اگزوز و لوله پنوماتیک مناسب بوده و به کار گرفته می شود. بست شیلنگ در میان سایر مدل های بست گاز بسیاز کاربردی تر بوده و استفاده ی گسترده تری دارد‌.

این نوع بست دارای مقاومت بسیار بالا در مقابل فرسایش و یا رطوبت می باشد. به همین خاطر است که از آن جهت استفاده در لوله های اگزوز و پنوماتیک مناسب تر بوده و قیمت آن نیز ارزان تر است. علت مقاومت بسیار بالای این وسیله در برابر لرزش  وجود یک قطعه به نام نایلوک می باشد، که نیرو لرزشی را به خود جذب می کند و از شل شدن بست شیلنگ جلوگیری خواهد کرد.

از این نوع بست به دلیل ویژگی های ذکر شده و عدم دارا بودن خاصیت آهن ربایی، در زمینه های لوازم‌ و تجهیزات دریایی و سایر مصارف دریایی دیگر، استفاده می شود.

کاربرد بست شیلنگ

یکی بهترین و کاربردی ترین روش ها برای منتقل کردن سیالات در صنعت های مختلف، استفاده از بست های شیلنگ می باشد. با استفاده از بست شیلنگ از استحکام اتصال شیلنگ و منبع، مطمئن خواهید شد.

این نوع بست ها نیز دارای انواع مختلفی از نظر جنس و اندازه می باشند. و برای بهبود و رفع نیازی های بسیاری در کاربرد های متفاوت، تاثیر بسزایی دارند.معمولا جنس بست های شیلنگ از برنج،آهن،آلمینیوم و یا پلاستیک است،درون آن ها نیز جهت جلوگیری از هرگونه آسیب مثل ساییدگی و یا سوراخ شدن،کاملا صاف شده است.

مزایای استفاده از بست شیلنگ

بست شیلنگ به دلیل این که پهنای مناسبی دارد، فشار وارد شده را به صورت یکنواخت در تمامی نقاط پخش می کند.و به خاطر این ویژگی این نوع بست برای استفاده در شیلنگ هایی که قطر زیادی دارند و لرزش در آن ها زیاد است بسیار مناسب هستند.

  • کاهش مقدار نشتی شیلنگ
  • از لحاظ ظاهری بسیار متنوع است‌
  • این نوع بست قیمت ثابتی ندارد.اما قیمت آن خیلی زیاد نیست ، بست شیلنگ قابلیت دسترسی بالاتری داشته و دارای قیمت مقرون و به صرفه است.
  • سطح داخلی بست شیلنگ کاملا صاف می باشد.که این ویژگی سبب می شود که در مقابل ساییدگی و یا سوراخ شدگی مقاوم باشد.
بست فلزی شیلنگ
بست فلزی شیلنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول