شماره تماس

021-91311879

مجله

اتصالات

گریس خور چیست؟ (فروش انواع گریس خور)

گریس خور چیست؟

گریس خور چیست؟ گریس خور، یکی  از مهم ترین  تجهیزات برای انتقال گریس به داخل دستگاه  می باشد.ما در این مقاله قصد داریم که درمورد گریس خور ،انواع و کاربرد های آن برای شما توضیح دهیم.

گریس خور یک‌ تجهیز می باشد که  برای منتقل نمودن گریس به داخل تجهیز دیگر  در اتصال گریس پمپ به هوزینگ یاتاقان  و یا اتصالات کشوئی و یا سایر مکانیزم های مکانیکی بسیار کاربردی می باشد.گریس خور ها دارای ابعاد و سایز های مختلف هستند و  شکل های هندسی متفاوتی نیز دارند. برای ساخت انواع مدل گریس خور ها ، با توجه به این که پر فشار باشند یا کم فشار؛ از متریال های متفاوتی استفاده می شود. به عنوان مثال برای بدنه ی گریس خور های کم فشار، از فولاد استنیتی و برای بدنه ی گریس خور های پر فشار از انواع استلنس استیل و یا پولاد آلیاژ، طبق شرایط کار و تجهیزات استفاده می شود.

فروش انواع گریس خور با قیمت های باورنکردنی

شرایط کارکرد عبارتند از :

  1. فشار کاری
  2. میزان خورندگی سیال یا گاز

امروزه گریس خورها دارای کابرد های بسیار فراوان و مختلفی دارند و در انواع ماشین آلات صنعتی، دستگاه های صنعتی و هم چنین سایر محصولات صنعتی از جمله بلبرینگ ها و یاتاقان ها استفاده می شوند.هم چنین به دلیل کاربردی بودن گریس خور، از این محصول برای روانکاری  و گریس کاری انواع ابزار ها استفاده می شود‌. این قطعه جهت بهبود یافتن فرآیند گریس کاری در صنایع به کار گرفته می شود.همانطور که در قبل گفته شد

گریس خور در فرم و مدل های مختلف در بازار موجود می باشد و بسته به میزانی که گریس انتقال می دهند دارای قطر و کلگی متفاوت هستند.هم چنین این قطعات در زوایای ۹۰ درجه و ۴۵  تولید می شوند که سبب سهولت  کار اتصال به گریس پمپ، در محیط های کاری مختلف و محدود امکان می یابد. گریس خور ها دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه  به انواع آن ها خواهیم پرداخت.

نحوه کارکرد گریس خور

گریس خورها ، اتصالات فلزی هستند که در سیستم های مکانیکی برای تغذیه روان کننده ها استفاده می شود، معمولاً گریس خور ها با فشاری که دستگاه های مختلف مثل گریس پمپ به آنها وارد می کنند گریس را منتقل می کنند.

اتصالات گریس خور معمولا به صورت دائم  نصب می شوند و نحوه کار آن به این شکل است که گریس پمپ، گریس را با فشار داخل آن می کند که باعث می شود  توپ کوچک که در داخل گریس خور می باشد  مجبور شود تا در برابر نیروی فنر نگهدارنده خود به عقب حرکت کند تا گریس به داخل حفره های بلبرینگ یا یاتاقان و غیره شود.

هنگامی که فشار متوقف می شود ، توپ به موقعیت بسته خود باز می گردد. و به مانند یک بازرس عمل می کند تا از خروج گریس به بیرون از اتصالات و ورود گرد خاک یا دیگر مواد آلاینده به داخل جلوگیری کند.

توپ داخل گریس خور همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید تقریباً با دیگر سطوح اتصالات هم سطح است تا بتوان آن را تمیز کرد تا از ورود مواد آلاینده به داخل بلبرینگ جلوگیری کند.

نوک گریس خور ها محدب شکل می باشد که  به گریس پمپ ها  اجازه می دهد تا از زوایای مختلف و به راحتی روی اتصالات بچسبد ، ودر عین حال با یک مهر و موم به اندازه کافی محکم که گریس تحت فشار را مجبور به حرکت توپ و وارد اتصالات کند ، نه اینکه به سادگی از کنار این مهر و موم حلقوی موقتی (حلقه ای) خارج شود.

به طور کلی گریس خورها  و اتصالات آن  ها عبارتند از :

  1. گریس صاف که صفر درجه است.
  2. گریس کج که ۹۰ درجه می باشد
  3. گریس نیم کج که ۴۵ درجه است
  4. گریس خور لیلاندی
  5. گریس خور گاردن یک طرفه
  6. گریس خور گاردن دوطرفه
  7. گریس خور فشار قوی
  8. گریس خور سوزنی
  9. گریس خور بلند
  10. گریس خور مستقیم ساچمه ای
  11. گریس خور فشاری
  12. فیتینگ گریس زنی

موارد ذکر شده در بالا از انواع  گریس خور ها  و اتصالات آن ها می باشد، این گریس خور ها بسته به کاربردی که دارند‌ ، در اندازه ، مدل و ابعاد هندسی مختلف ساخته شده  و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.علاوه بر مدل های ذکر شده در بالا، مدل های دیگر گریس خور نیس وجود دارد که در ادامه آن ها را به شما معرفی کرده و در مورد هرکدام از آن ها به صورت مختصر برای شما توضیح می دهیم.

گریس خور چیست؟گریس خور Fitting

زمانی که روی خط لوله نصب می شود و تحت فشار است. بهترین و تنها ترین راه برای ورود مواد آب بندی و  روانکاری به داخل شیر ها ، اتصالاتی به نام گریس خور fitting  است. این نوع اتصالات با توجه به نوع شیر و فشار عملیاتی و هم چنین نوع سیال عبوری از شیر، در دو نوع استلنس استیل و کربن  استیل در بازار موجود هستند.

گریس خور های شیرتوپی

یک گریس خور مناسب جهت استفاده برای شیر های توپی ، با فشار عملیاتی بالا ، در سایز های مختلف ۱.۲و ۱.۴و  ۳.۸ که از جنس کربن استیل و استلنس استیل ساخته می شوند.

ویژگی های گریس خور های شیر توپی عبارتند از :

  • یک در پوش فلزی
  • یک چک ولو داخلی
  • سیستم کشوئی برای استفاده سرگریس پمپ های پنوماتیکی و دستی
  • برای آب بندی کامل، دارای رزوه مخروطی شکل

گریس خور ساقه شیر

این نوع گریس خور تا زمانی که  ساقه خور دچار نشتی شود. جهت تزریق کامپوند مخصوص  روانکاری و آب بندی ساقه شیر استفاده می شود. انژکتور نصب شده روی ساقه شیر دو تکه است. تکه ی اول ثابت و تکه ی دوم

در هنگام تزریق کامپوند مخصوص جدا شده و مانند یک گریس  پمپ عملیات تزریق را انجام می دهد‌.

گریس خور های شیر سماوری

 این گریس خور، جهت استفاده برای شیر های سماوری است.که در سایز های مختلفی تولید شده و از جنس کربن استیل می باشند.

تقسیم کننده گریس

تقسیم کننده گریس، یک قطعه است که برای تقسیم بندی و توزیع گریس دریافتی از پمپ مساوی  کاربردی است. اکثرا تقسیم کننده های چند خط دارای ۶ تا ۲۲ خروجی می باشند‌. گریس بعد از عبور از گریس پمپ  وارد قطعه تقسیم کننده شده و  بعد از خروجی های آن خارج می شود و به تجهیزات مورد نظر در صنایع انتقال می یابند‌. این قطعه ها شامل چند سیلندر  پیستون با ماشینکاری و دقت خیلی بالا در حد میکرون می باشند.

به حرکت درآمدن پیستون ها باعث جا به جایی گریس و در نتیجه خروج از آن می شود.مقدار گریس خارج شده از یک خروجی با خروجی دیگر کامل مساوی و برابر است‌. میزان گریس عبوری از تقسیم کننده  به حجم داخلی سیلندر و خروجی تقسیم کننده بستگی دارد. هم چنین مقدار گریسی  که به داخل خروجی تزریق می شود توسط شرکت تولید کننده تعیین و درج می شود‌. نوع تقسیم کننده باید متناسبت با نوع سیستم روانکاری باشد.

انواع گریس خور نکاتی مهم در رابطه با انتخاب گریس خور

در انتخاب و خرید گریس خور باید به یک سری نکات مهم توجه کرد.

  • سایز رزوه
  • گام رزوه
  • زاویه ی مناسب
  • نوع کلگی گریس خور ها

که باید با میزان گریس عبوری متناسب باشد. برای خرید این وسیله حتما به شرکت های معروف و معتبر گریس خور مراجعه کنید. زیرا در غیر صورت ممکن ، آسیب بسیار زیادی به دستگاه وارد شود.و هزینه های جبران ناپذیری به همراه دارد.

تاریخچه گریس خور ها:

گریس خور ابتدا در  ژانویه 1929 توسط شرکت تولید کننده Alemite تولید شد و این شرکت با این اختراع بسیار از مشکلات که در قبل از گریس خور وجود داشت را حل کرد.

البته امروزه به دلیل استقبال زیاد از گریس خور ها شرکت های زیادی در کشورهای مختلف اقدام به تولید آن کرده اند.

قیمت گریس خور

قیمت گریس خور ها، به مدل، نوع و کاربرد آن ها بستگی دارد و متفاوت است. و بسته به نوع مصرف در سایز های مختلف خرید فروش می شوند.سایز گریس خور نیز باید درست انتخاب شود تا از هدر رفتن گریس جلوگیری شود. و مواد آب بندی را کاملا به داخل هدایت کند.

دیدگاهی در مورد “گریس خور چیست؟ (فروش انواع گریس خور)

  1. علی گفت:

    به نظر من بهترین گریس خور؛ گریس خور های استیل می باشند ولی قیمت های نسبتا بالایی دارند.

  2. علیرضا گفت:

    سلام.برای گریس خور کردن ماشین کجا ماشین رو باید ببرم؟ تراشکاری؟ جلوبندی سازی؟ مکانیکی؟ کجاها انجام میدن؟

    1. حسن شاه قلعه گفت:

      سلام و وقت بخیر. در کل باید به تراشکاری ببرید خودرو رو ولی بستگی به خودرو داره ؟میتونم بپرسم برای چه ماشینی میخاین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول