شماره تماس

021-91311879

مجله

الکتریکی

همه چیز درباره سوکت خودرو

5793352 1

در این مقاله می خواهیم راجع به سری سوکت های خودرویی ،که جزو ضروری ترین سیستم های برق خودرو به حساب می آیند بپردازیم

سوکت خودرو  چیست ؟ و چه وظیفه ای دارد:

سوکت  خودرو واسطه ای  میان استفاده

کننده کننده های برق در ماشین و سیم ها می باشند.

بهتر است بدانید وظیفه ی سوکت خودرو این می باشد که سیم های مدار های گوناگون را به بخش های استفاده کننده برق در خودرو وصل میکند آنها سبب می شوند سیم ها به آسانی به قطعات وصل شوند و یا از آنها جدا شوند سوکت ها  طبق این که چند رشته سیم به آنها وصل می شود دارای انواع و اقسام گوناگونی می باشند. امکان خرابی این سوکت ها یا کانکتورها فراهم است بعضی اوقات فکر میکنیم که بخش استفاده کننده برق اتومبیل دچار خلل شده است ولی با عوض کردن سوکت این قطعه می فهمیم که مشکل تنها در همین قسمت بوده.

سوکت خودرو
یک نمونه از سوکت خودرو

فروش انواع سوکت خودرو به صورت ویژه

تاریخچه پیدایش سوکت

به اساسی ترین علت در میان یک ارتباط شبکه سوکت (soket) گفته می شود.سوکت در دانشگاه برکلی و کالیفرنیا  جهت سیستم عامل یونیکس ساخته شد.سوکت تولید شد تا ارتباطات شبکه را به عملیات خواندن /نوشتن فایل برساند با این که سوکت از آن موقع تا حالا پیشرفته تر شده است اما اصل آن ثابت باقی مانده .

اهمیت سوکت خودرو

سیم کشی خودرو از پیچیده ترین وحساس ترین بخش های سیستم برق خودرو به حساب می آیند و در نهایت بخش های گوناگونی نیز داراست. قابل ذکر است در این قسمت اصلی ترین بخش های سیم کشی خودرو را موردبررسی قراردهیم.

همانطور که می دانید اصلی ترین بخش سیم کشی خودرو،اتصالات( یا به بیان دیگر سوکت خودرو) از ترکیب سیم ها و فیوز ها بوجود آمده است.

امکان دارد قسمت های سیم کشی خودرو ساده باشد. چون میان هر دستگاهی این بخش های برقی موجود می باشند ولی در سیم کشی خودرو همین بخش های  ساده تاثیر وظیفه ی خیلی واجبی دارند .چون برق تولید شده برای کارایی خودرو را به استفاده کننده های سیستم الکتریکی ماشین خواهند رساند.

بهتر است بدانید اتصالات سومین قسمت از سیم کشی ماشین می باشند که امروزه با ارتقاء علم الکترونیک اتصالات یا همان سوکت خودرو ضرورت زیادی پیدا کرده اند چون راه اتصال سیستم سیم کشی برق خودرو به دستگاه های استفاده کننده سوکت ها و همچنین اتصالات هستند.

این ضرورت به قدری فراوان می باشد که اگر اتصالات و سوکت ها موجود باشند تعمیر قطعه ها و سیستم الکتریکی خودرو بطورتقریبی غیر ممکن می باشد در هر بخش قابل عوض کردن در خودروها که سیم پیچ ها به آن وصل شده اند یا از درون آن رد شده اند بایستی به کمک این اتصالات انجام شود تا تعویض قطعه شدنی باشد، گفتنی است هر کدام از این اتصالات قادر هستند بیش از 100 رشته سیم را درون خود جا دهند در گذشته اتصالات فاقد اطمینان باعث بوجود آمدن مشکلات الکتریکی بسیاری می شدند اتصالات بایستی اضافه بر ضد آب و ضد زنگ بودن آنها سبب اتصال الکتریکی خوبی نیز بشوند.

Untitled 1 5

 بهترین برند های سوکت  خودرو:

دراین مرحله بایستی به دنبال این بروید که این سوکت چه برندهایی را پشتیبانی خواهد کرد. بعنوان مثال یک سوکت فقط برند پایونیر را پشتیبانی می کند و مثلا سوکتی دیگر هم وجود دارد که هم برند سونی وهم برند پایونیر را پشتیبانی می کند.

نکته حائز اهمیت این است که یک دسته از سوکت ها تنها (برای مثال) برند پایونیر سال های 95 تا 97 را پشتیبانی می کنند که حتما می بایست این نکته رامورد توجه قرار دهید.

همینطور سوکت هایی هم وجود دارند که سال های خاصی از خودروها را پشتیبانی می کنند.

برای مثال فلان  سوکت فقط خودرو405 را در سال 91 تا 94 ساپورت می کند پس این نکته راهم مورد توجه قرار دهید.

فروش ویژه با تخفیف های فوق العاده سوکت رله فن پژو به مدت محدود

بررسی قیمت انواع سوکت پخش خودرو در بازار :

خب حالا که باهم دیگر موارد ضروری جهت خرید سوکت خودرو را بررسی کردیم زمان آن رسیده که کمی به دنبال قیمت ها برویم

لازم به ذکر است که طبق قیمت ها و اطلاعات یافت شده در این بخش از سایتی کاملا دارای اعتبار وهمچنین رسمی می باشند ولی خب به علت نوسانات قیمت ارز در کشور امکان دارد هنگامی که شما شروع به خرید می کنید قیمت ها اندکی اختلاف باهم داشته باشد و خب امیدواریم در آن زمان از قیمت های زیر ارزانتر باشند .

ارزان ترین سوکت پخش خودرو در بازار کدام است :

ارزان ترین سوکت خودرو در بازار سوکت سوکت هایی می باشند که از سیم خانگی استفاده می کنند و جنس بدنه آنها از مواد ریسایکل تشکیل شده است که در نتیجه هم احتمال شکستگی در آنها زیاد می باشد و هم به دلیل استفاده از سیم نا مرغوب احتمال آتش سوزی در این سوکت ها بالا می باشد.

666 3

همانطور که میدانید بعضی از قطعات اتومبیل ها در نگاه کلی ودر ظاهر بی اهمیت به نظر می رسند. ولی زمانی که همین قطعات خراب شوند و اتومبیل با همه عظمتش از کار بیوفتد آنوقت اهمیت آنها نمایان می شود این قطعات به ظاهر بی اهمیت ولی خیلی کاربردی و ضروری در سیستم برق رسانی خودرو ها سوکت ها می باشندکه افراد حرفه ای به این سوکت ها کانتور نیز می گویند.

علت داغ شدن سیم منفی و مثب ماشین

خب می خواهیم راجع به گران ترین نوع سوکت خودرو بحث کنیم

گرانترین سوکت خودرو سوکت اینترفیس پخش خودرو می باشد که کل خودروها هارا ساپورت می نماید امکان کنترل ضبط از روی فرمان را برای شما فراهم می سازد این سوکت تنها برای پخش های سونی و پایونیر مناسب می باشند قابلیت نصب خیلی راحتی دارند .

بهتر است بدانید سوکت پخش اینترفیس بالا سوکت پخش گران بعدی برای خودرو های 206 مدل 93 تا 95 مناسب می باشد فقط از پخش های سونی و پایونیر پشتیبانی می کند که امکان نصب بسیارآسانی را دارا می باشد قابلیت کنترل ضبط از روی فرمان را هم دارد.

3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول