شماره تماس

021-91311879

بست کمربندی, بست فلزی

راهنمای خرید بست کمربندی فلزی

394 Digital marketing facebook banner template scaled

بست کمربندی فلزی یکی از وسایل بسیار کاربردی برای بسته بندی و یا محکم کردن وسایل در جای خود استفاده می شود. در راهنمای خرید بست کمربندی فلزی، می توانید انواع این کمربندها را شناسایی کرده و انتخابی مناسب داشته باشید، همچنین امکان خرید آن با قیمت مناسب فراهم باشد.

بست کمربندی فلزی

فروش ویژه و فوق العاده انواع بست کمربندی استیل

فلسفه ساخت بست کمربندی

به طور کلی ساخت بست های کمربندی به 1958 میلادی بر می گردد که بواسطه شرکت توماس و بتس استارت تولید آن زده شد. در آن زمان از بست های مذکور جهت هدایت و مدیریت کابل های هواپیما استفاده می شد، اما با گذشت زمان کاربرد بست ها بیشتر شده و تنوع آن ها نیز بالا رفت.

در اغلب موارد مشاهده می شود که بست های کمربندی دارای جنس پلاستیکی هستند. اما دیگر انواع آن نیز موجود می باشد که بر حسب نیاز از آنها استفاده می گردد. برای دسته کردن سیم ها و نظم دادن به آن ها و همچنین بسته بندی وسایل می توان اقدام به خرید بست کمربندی کرد. عملکرد این بست ها به شکلی است که هر کدام از آن ها دارای دندانه ای می باشد که باعث قفل بست در سمت دیگر می گردد. در بعضی مواقع شاهد تولید بست های مقاوم در برابر اشعه های ماورای بنفش هستیم که کاربردهای خاصی دارند.

راهنمای خرید بست کمربندی فلزی
راهنمای خرید بست کمربندی فلزی

معیارهای مهم که در راهنمای خرید بست کمربندی فلزی و غیر فلزی باید به آن ها توجه کرد

معیارهای متنوعی در انتخاب بست کمربندی مناسب مهم هستند، اصلی ترین آن ها که در راهنمای خرید بست کمربندی فلزی نیز به آن اشاره می شود، مورد استفاده بست است که برای بارهای زیاد و سنگین باید از بست های مقاوم تر استفاده نمود. زمینه های استفاده از بست ها عبارتند از:

  • زمینه های حمل و نقل
  • ارتباط های از راه دور
  • مرتب کردن سیم های وسایل مختلف در منزل و محل کار

خصوصیت اصلی تمامی بست های تولید شده، مقاومت آن ها در مقابل موادی مانند گریس، مواد شیمیایی، برخی مواد روغنی و… می باشد. همچنین توجه به این نکته که بست ها باید ضد اشتعال باشند نیز مهم است. سنجش میزان مقامت، به وسیله کارخانه جات تولید کننده انجام می شود.

مهم ترین عامل در راهنمای خرید بست کمربندی فلزی، روش نگهداری آن است.

در صورتی که می خواهید نسبت به کارایی یک بست اطمینان حاصل کنید، باید آن ها را در شرایط مناسبی نگه دارید. مثلا در نگهداری بست های پلاستیکی، توجه به وجود محیطی خشک و خنک حائز اهیمت است. در غیر این صورت ممکن است دچار فرسودگی شوند. برای بست های فلزی نیز عدم مجاورت با رطوبت و آب عامل مهمی می باشد.

بست های مشکی که معمولا در محیط های باز کاربرد دارند، در برابر اشعه های خورشید و دیگر عوامل مذکور مقاوم بوده و علت این امر مقاوم سازی آن در مقابل آلاینده های زیست محیطی است. این بست ها از توان کششی بالایی بهره مند هستند.

و اما نگهداری از بست های فلزی که در محیط داخلی منزل استفاده می شوند، توسط روکش های خاصی صورت می گیرد. با توجه به این امر که بست های فلزی در فضای باز و یا محیط های زیر زمینی نیز استفاده می گردند، باید بسیار مقاوم باشند.

راهنمای خرید بست کمربندی فلزی
بست کمربندی فلزی ابزاری ساده اما پر کاربرد

معرفی بست کمربندی فلزی و موارد استفاده آن

نشکن بودن بست های کمربندی امری بسیار مهم است، زیرا در صورتی که بست ها دچار شکستگی و آسیب شوند، ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را برای کابل های موجود داشته باشند. در نتیجه سازندگان بست های کمربندی، به فکر ساخت بست های کمربندی فلزی افتادند. اما در صورتی که به دنبال نکته ای مهم در راهنمای خرید بست کمربندی فلزی هستید، می توان گفت بهترین نوع بست کمربندی فلزی، نوعی است که در ساخت آن از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده شده باشد، این امر باعث می شود که کیفیت بست بالا رفته و در نتیجه نگرانی های ناشی از شکستگی یا آسیب دیدن بست ها کاهش یابد.

عوامل تاثیر گذار بر تعیین قیمت بست های کمربندی

کیفیت بست های کمربندی فلزی مهم ترین عامل در تعیین قیمت آن می باشد. علاوه بر آن موارد دیگری نیز در قیمت گذاری این محصول موثر است. برخی از این موارد عبارتند از:

  • روش خرید محصولات: با خرید اینترنتی می توانید در زمان و هزینه خرید خود صرفه جویی کنید.
  • میزان خرید: خرید بست های کمربندی به صورت جزئی و عمده امکان پذیر است، با خرید عمده از مزیت قیمت مناسب برخوردار خواهید شد.
  • جنس بست کمربندی: همان طور که پیشتر اشاره شد، بست های کمربندی در انواع مختلف پلاستیکی و فلزی تولید و عرضه می شوند، قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت هستند.

در زمان استفاده از بست های کمربندی به نکات زیر توجه کنید:

  • بست های کمربندی پلاستیکی بخاطر حساسیتی که در برابر محیط اطراف دارد، باید آن ها را در کیسه های پر شده از هوا نگهداری کرد و پس از باز کرده بسته های آن ها، باید در مدت یک ماه تمامی آن ها را استفاده کرد.
  • در زمان نصب بست ها باید همواره از کابل ها مراقبت کرد تا موجب آسیب به کابل ها نشود.
  • ممکن است نوک بست ها باعث ایجاد آسیب هایی به دست نصاب شود، به همین خاطر باید احتیاط لازم را در زمان نصب داشت.
  • به کار گیری ابزارهای کاربردی برای استفاده از بست های کمربندی باعث کاهش آسیب های ناشی از نصب آن شود.
  • بست ها را نباید خیلی سفت کرد زیرا تاثیرات بدی در زمینه سیگنالهای ارسالی کابل ها خواهد داشت.
  • در صورت به کارگیری وسایل مناسب برای نصب، نصبی با سرعت بالا، مطمئن، حرفه ای و مناسب خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم در صورت استفاده از بست کمربندی فلزی، بهتر است نوع روکش دار آن را انتخاب کنید، زیرا علاوه بر مقاومت در برابر خرابی بست، احتمال آسیب رسیدن به کابل ها و سیم ها نیز کاهش می یابد. در مواردی که از بست ها برای بسته بندی بارها و ثابت کردن وسایل استفاده می شود، بست فلزی باعث می شود که با آسودگی خاطر بیشتر جابجایی را داشته باشید، معمولا بست های فلزی یا پلاستیکی به خودی خود بریده نمی شوند، و برای باز کردن آن باید با استفاده از قیچی آن ها را برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول