شماره تماس

021-91311879

بست کمربندی

بست کمربندی چیست؟ و چه کاربردی دارد

بست کمربندی چیست

بست کمربندی چیست؟ و چه کاربردی دارد! استفاده از کابل ها با تعداد زیاد در تابلو های برقی شهر و یا راه اندازی شبکه های کامپیوتری  در شرایطی که دسته بندی که  کابل ها درست و منظم نباشد، مشکلات زیادی را اعم از پیچیدگی کابل ها و عدم شناسایی سریع  را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر برای نظم دهی و مدیریت بهتر کابل ها و سیم ها از بست های کمربندی پلاستیکی  و یا فلزی استفاده می شود.

بست کمربندی پلاستیکی یک نوار از جنس پلاستیک مقاوم است که دارای یک ضامن می باشد، واکثر بست های کمربندی پلاستیکی یک بار مصرف هستند. چرا می گوییم که یک بار مصرف است ؟

زیرا نمی توان پس از این که بست را به دور کابل ها و یا لوله های مشابه بست میزان حلقه ی آن را بزرگ تر کرد و فقط امکان کوچک تر کردن حلقه وجود دارد. به عبارت دیگر پس از عبور نوار از ضامن ، بست قفل می شود و نمی توان اندازه ی حلقه را افزایش داد. این بست ها به دلیل دارا بودن مقاومت بالا در کار های صنعتی و یا حتی در منزل کاربرد بسیاری دارند.بست های کمربندی علاوه بر این که کاربرد بسیاری در موارد مختلف دارند ، از نظر اقتصادی نیز مقرون و به صرفه می باشند.

فروش ویژه انواع بست کمربندی

موارد استفاده از بست های کمربندی

همانطور که گفته شد بست های کمربندی علاوه بر صنعت برق، در زمینه های دیگر نیس کاربرد های بسیار زیادی نظیر قرار دادن لوله ی خروجی  ماشین لباسشویی در منزل ، استفاده ی پلیس ها و نیرو های نظامی از این بست های به جای دستبند برای بازداشت شدگان موقت ، درج قیمت روی محصولات داخل فروشگاه ، قرار دادن محصولات در قفسه و یا بستن قیمت به یک محصول در قفسه ی فروشگاه  را دارد. به همین دلیل است  که این وسیله کاربرد بسیار وسیعی است و استفاده از بست کمربندی پلاستیکی برای  همه ی اصناف هیچ محدودیتی ندارد.  بست های  کمربندی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  1. بست های کمربندی پلاستیکی (نایلونی).
  2. بست های کمربندی استنلس استیلی .
بست کمربندی پلاستیکی

بست کمربندی پلاستیکی در رنگهای جذاب

بست های کمربندی پلاستیکی

این نوع از بست های کمربندی از پلی امید ساخته می شوند. پلی امید دارای حساسیت بالایی می باشد و به نور نیز حساس است .به همین دلیل باید بست های کمربندی پلاستیکی را در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگه داری کرد. زیرا اگر برای ساعات طولانی در مقابل نور خورشید قرار بگیرد ، اشعه ی خورشید سبب پوسیدگی بست کمربندی پلاستیکی می شود.

بست های پلاستیکی در یک کیسه ی  خلاء شده بسته بندی می شود و باید حتما تا قبل از استفاده در آن کیسه باقی بماند. بهترین زمان استفاده از بست های کمربندی پلاستیکی پس از باز کردن بسته بندی خلاء حدود ۳۰ روز می باشد. اگر چه ممکن است که نصب بست های کمربندی پلاستیکی آسان به نظر برسد اما هنگام نصب این بست با دست ممکن است بدنه و نوک آن به دست نصب کننده آسیب برساند و هم چنین سبب فشار غیر استاندارد روی کابل ها و سیم ها شود‌.

شما می توانید با استفاده از ابزار های حرفه ای بست های پلاستیکی را نصب و استفاده کنید و هم چنین  از نصب با فشار بیش از حد بست به سیم ، کابل و یا لوله ها جلوگیری نمایید.

اهمیت استفاده از ابزارهای نصب بست

در نگاه اول شاید این موضوع اهمیت نداشته باشد اما زمانی که فشار بیش از حد روی سیم ها و کابل های مخابراتی در اثر نصب غیر استاندارد بست صباشد می تواند به روکش سیم ها آسیب رسانده و در انتقال سینگال کابل ها و سیم ها اختلال ایجاد کند.

با استفاده از ابزار های حرفه ای نصب بست، شخص نصب کننده می تواند یک نصب آسان، ایمن را انجام دهد و مانع آسیب رسیدن به کابل ها و سیم ها شود. با توجه به  به ارزان بودن و آسان بودن نصب بست های کمربندی پلاستیکی  استفاده از این محصول می تواند از نظر اقتصادی  برای اتصال دو یا چند شئ به یک دیگر بسیار مقرون و به صرفه باشد.

انواع بست کمربندی پلاستیکی

از مهم ترین نمونه های بست پلاستیکی می توان موارد زیر را نام برد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

  • بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون 6/6
  • بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون 6/4

کاربردهای بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون 6/6

این دسته از بست ها مقاومت چندانی در براب اشعه های مضر خورشید ندارند بنابراین توصیه داریم از آن ها برای محیط ها و فضاهای باز استفاده ننمایید زیرا در معرض نورخورشید به سرعت پوسیده می شوند. امروزه این بست ها را برای موارد خاصی مورد استفاده قرار می دهند و لازم است بدانید برای محیط های بسته هیچ گونه محدودیت مصرفی ندارند. رنگ این بست ها عمدتا متمایل به سفید بوده اما در صورت سفارش می توان آن ها را در رنگ های دیگری نیز تهیه نمود. از نظر اقتصادی بست های کمربندی از این جنس بسیار مقرون به صرفه بوده و شما می توانید در کاربردهایی همچون مصارف عمومی و در محیط هایی که دما از منفی 40 درجه تا مثبت 85 درجه سانتی گراد از آن ها استفاده کنید.

فروش ویژه بست کمربندی وای وای

بست کمربندی پلاستیکی از جنس نایلون 6/4

این دسته از بست های پلاستیکی برخلاف نوع قبلی که به آن اشاره نمودیم میزان مقاومت بالایی داشته و می توان از آن ها در محیط ها و فضاهای باز استفاده نمود. توصیه داریم برای حفاظت آن ها را در محیط هایی خشک و خنک نگهداری کنید تا به این شکل از بروز هرگونه آسیب احتمالی جلوگیری شود. این نوع بست را عمدتا به رنگ مشکی تولید و به بازار عرضه می کنند اما می توانید با ارائه سفارشات لازم آن را در رنگ های دیگری نیز خریداری کنید.

روی این بست ها تعدادی شیار قرار داده شده است که برای قفل نمودن آن باید قفل های دندانه دار را به یک دیگر متصل نموده و محکم کنید. از مهم ترین مزیت های بست کمربندی پلاستیکی 4/6 می توان به مقاومت در برابر اشتعال اشاره نمود به این صورت که اشتعال زا نبوده و خود به خود خاموش می شوند تا از بروز هرگونه آتش سوزی جلوگیری شود. بسته بندی هایی که برای بست های کمربندی در نظر گرفته شده است همانند یک کیسه بوده و لازم است تا قبل از زمان استفاده آن ها را در همان بسته ها نگهداری کنید. حین استفاده از این بست ها نیز ابزارهای مناسب را مورد استفاده قرار دهید تا از هرگونه خرابی جلوگیری گردد.

Untitled 1 7

بست کمربندی در رنگهای متفاوت

 

بست های کمربندی استنلس استیل

این نوع بست ها به دلیل مقاومت کششی بسیار بالا ، بیشتر برای اتصال دو وسیله ی سنگین  و هم چنین برای نظم دهی و خوشه کردن کابل ها و سیم های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های مهم بست های کمربندی استنلس استیل ‌می توان مقاومت در برابر رطوبت و نواسانات را نام برد.  و می توان این نوع بست ها را به راحتی در محیط های باز بیرون‌ استفاده کرد.

به عنوان مثال می توان از بست های کمربندی استیل برای اتصال تابلو های رانندگی به میله های نگه دارنده و خوشه بندی لوله ها و شیلنگ ها به یک دیگر و موارد مشابه آن استفاده کرد‌‌. اصلی ترین ویژگی های بست های کمربندی استنلس استیل ، مقاومت کششی بالا، اتصال دو وسیله ی سنگین، مقاومت در برابر ارتعاشات، رطوبت، نواسانات  دمایی  در بازه ی زمانی بسیار طولانی است.

بست کمربندی

7 علت برای استفاده از بست کمربندی؟

دلایل استفاده از بست کمربندی بسیار است که ما به صورت خلاصه 5 مورد از آن را بیان می کنیم؟

  1. نظم دهی به کابل های برق و جلوگیری از هرج و مرج در بین کابلهای برق
  2. کد بندی کابلهای برق با استفاده از رنگ های موجود در بست کمربندی
  3. بسته شدن در سریع ترین زمان ممکن و به راحتی آب خوردن
  4. قیمت ارزان نسبت به سایر ابزار جهت انجام این کار
  5. عدم پوسیدگی در زیر آفتاب و هوای آزاد (البته این قابلیت فقط در بست های یو وی دار مشکی وجود دارد).
  6. مقاومت نسبتا بالا در برابر فشار
  7. در دسترس بودن آن در همه اوقات

برای مشاهده کاربرد های بست کمربندی می توانید فایل دانلود کنید

مهترین و اصلی ترین کاربرد بست کمربندی:

مهم ترین ن و پر کاربردترین صنعتی برای بست کمربندی  در صنایع برق و خودرو یافت می شود. اتصالات کابل برای بسته بندی و بسته بندی کابل های برق طراحی شده اند. آنها به سازماندهی انبوه کابل ها با گروه بندی آنها در بسته ها کمک می کنند و برای استفاده در فضای داخلی و خارجی مناسب هستند. با این حال در سال های اخیر از بست زیپی در بسیاری از کارهای روزمره نیز استفاده می شود.

بست کمربندی استنلس استیل

از آنجا که بست استنلس استیل دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است از آن می توان برای بست نمودن وسایل سنگین استفاده کرد. بست استنلس استیل در مقابل رطوبت و محیط های نمناک، اشعه خورشید و تغییرات دمایی نیز مقاوم می باشد و استفاده از این بست کمربندی در محیط رو باز هم مفید و مناسب می باشد.

این بست کمربندی خود شامل دو مدل بست استنلس استیل فاقد روکش و بست استنلس استیل دارای روکش از جنس اپوکسی می باشد. در ادامه به تشریح هر کدام از این بست های کمربندی پرداخته خواهد شد.

بست استنلس استیل فاقد روکش

بست استنلس استیل بدون روکش، یکی از انواع بست استنلس استیل است که دارای انعطاف کشسانی بالایی است. بست استنلس استیل فاقد روکش، قابلیت بکارگیری در محیط های رو باز و همچنین بست نمودن وسایل سنگین را دارا است.

بست کمربندی با توجه به مصرف بالای آن تولید کنندگان زیادی در دنیا و ایران به تولید آن رو آورده اند که برخی از آنها به شرح ذیل می باشد

  • بست کمربندی وای وای ساخت کشور تایون
  • بست کمربندی اکوتای ساخت چین
  • بست کمربندی nss ساخت چین طرح تایون
  • بست کمربندی mst ساخت کشور عزیزمان ایران
  • بست کمربندی فروزش ساخت میهن عزیزمان ایران
  • بست کمربندی CBC  ساخت کشور چین
  • و بسیار از برند های دیگر در ایران و سایر کشور های جهان

بست کمربندی پلاستیکی یا نایلونی

بست پلاستیکی همان طور که از نامش مشخص است از جنس پلاستیک ساخته می شود. بست پلاستیکی دارای کاربردهای متفاوتی است. از جمله کاربردهای بست پلاستیکی می توان به نصب لیبل حاوی قیمت بر روی محصولات فروشگاهی و همچنین بکارگیری آن برای بستن دست بازداشت شدگان توسط نیروی پلیس اشاره نمود.
بست پلاستیکی خود شامل دو نوع بست پلاستیکی پلی آمید 66  یا نایلون 6.6 و بست پلاستیکی پلی آمید 46 یا نایلون 6.4 می باشد. شایان ذکر است که بست های پلاستیکی به دلیل اینکه دارای جنسی از پلی آمید هستند، در برابر شرایط و تأثیرات محیط بسیار شکننده و حساس می باشند.
از این رو باید در مکانی با شرایط مناسبی که خشک بوده و دارای دمای پایین مناسبی باشد، نگهداری شوند. بسته بندی این بست ها درون کیسه های فاقد هوا است و به همین جهت می بایست تا زمان استفاده، بسته بندی آن ها باز نگردد و در صورت باز شدن بسته بندی، حداکثر تا 30 روز مورد استفاده قرار بگیرند.

دیدگاهی در مورد “بست کمربندی چیست؟ و چه کاربردی دارد

  1. حمید رسایی گفت:

    سلام
    ببخشید من برای کارخانه شیلنگ بست کمربندی نیاز دارم
    لطفا تماس بگیرید.

  2. علی گفت:

    سلام ببخشید شما بست کمربندی مارک nss موجود دارید؟

    1. حسن شاه قلعه گفت:

      بله لطفا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول