شماره تماس

021-91311879

بست کمربندی

نکاتی که باید در انتخاب بست کابل به آن توجه شود

نکاتی که باید در انتخاب بست کابل به آن توجه شود

نکاتی که باید در انتخاب بست کابل به آن توجه شود! بست کابل اصولا زمان کشیدن کابل برروی دیوارها کاربرد دارد و برای انتخاب و تهیه ی بست کابل باید به نکات بسیار زیادی توجه کرد. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید زیرا به همه ی نکاتی که باید در انتخاب بست کابل به آن توجه شود می پردازیم.

بست کابلی

بست کابل چیست؟

در برخی موارد مانند کارگاه ها و مکان های مشابه که به صورت دوره ای برگزار می گردد سیم های برق به صورت روی کاری و برروی دیوار و یا دیگر مناطق مشابه نصب می شوند و از آن جا که سیم برق همواره باید در جای خود ثابت بوده و هیچ حرکتی نداشته باشد متخصصان از بست کابل استفاده می کنند.

همانطور که می دانید سیم های برق رسانا هستند و سیم برق دارای حفاظ و پوششی به نام کابل برق می باشد که متحرک بودن سیم های برق موجب آسیب به روکش یا همان کابل شده و باعث برق گرفتگی و در نتیجه آتش سوزی در کارگاه های می شود. بنابراین تهیه بست کابل و نصب آن برای نظم دهی به سیم های برق بسیار ضروری می باشد.

بست کابل چه کاربردهایی دارد؟

بست کابل ها با توجه به نامی که دارند انواع کابل های برق را نزدیک و کنار یکدیگر بدون برخورد باهم نگه می دارند و با برقراری نوعی نظم موجب میشوند آن ها بدون آسیب در جایی قرار بگیرند.

همچنین خوب است بدانید این بست ها با مرتب نگه داشتن کابل ها در کنار یکدیگر موجب نظم دهی به کل سیم کشی مکان مورد نظر می شوند و همین باعث شده تا در موارد دیگری نظیر ساختمان های مختلف، انواع صنعت و… از انواع بست کابل استفاده شود.

بست کابل ها دارای تنوع بسیاری در جنس، سایز و اندازه می باشد و همانطور که بیان کردیم در مکان های مختلفی کاربرد دارند اما وجه مشترک بین تمامی مراکز، مرتب و منظم نگه داشتن کابل ها و مدیریت آسان آن ها می باشد به این دلیل که بست کابل دارای هزینه ی اندکی بوده و همچنین نصب آن اسان است.

بست کابل ها با منظم نگه داشتن کابل های مورد نظر از خراب شدن و اتصالی کردن آن ها جلوگیری کرده و همچنین در صورت نیاز شما به کابل مورد نظر به آسانی دسترسی خواهید داشت و با سرعت بسیار زیادی می توانید کابل مورد نظر را تعمیر نمایید.

این وسیله ی پرکاربرد بر خلاف ظاهر کوچکی که دارد توانایی نگه داری انواع کابل در وزن های سنگین اما در رشته های پایین را داشته و بهترین اندازه برای نصب آن فاصله های 30 سانتی متری می باشد اما نظر کارشناسان نیز برای فاصله ی نصب از اهمیت بالایی برخوردار است.

بست کابلی
نمونه های از بست کابلی

نکاتی که باید در انتخاب بست کابل به آن توجه شود.

توجه به نکات زیر موجب می شود تا شما یک بست کابل متناسب با نیاز و کابل خود تهیه کرده و از خطرات و مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

نوع کابل کشی

باید توجه کنید که با توجه به عوامل مکانیکی، حرارتی و حتی شیمیایی که بر روی کابل ها تاثیر می گذارد کابل کشی چگونه انجام می شود. همچنین دقت کنید که کابل کشی برروی دیوار به صورت قابل دید و یا غیر قابل دید است.

اندازه ی قطر خارجی کابل

نحوه ی نصب بست ها با توجه نوع میخ یا پیچ بر روی دیوار

موقعیت مکانی کارگاه و مرکزی که کابل در آن جا نصب می شود.

قیمت بست تاثیر زیادی بر روی جنس بست دارد.

نصب کابل ها به صورت ساده

همچنین بست کابل استاندارد و خوب دارای ویژگی های زیر می باشد.

نصب آن بسیار آسان و در کم ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

بست کابل، دارای سایز بندی های مختلف برای هرگونه کابل برق می باشد.

از آب بندی مناسبی برخوردار است.

موجب قطع اتصال برق نخواهد شد.

بسیار ایمن بوده و می توانید به آن برای نگه داشتن انواع سیم برق اطمینان حاصل کنید.

جنس انواع بست کابل

بست کابل ها در جنس های گوناگونی در بازار موجود هستند اما پرطرفدارترین آن ها به شرح زیر می باشد.

نایلون

نایلون یک ماده ی سخت می باشد که در برابر حرارت مقاوم است بنابراین می توانید برای اتصالات در مراکز با محدوده دمای بالا از این نوع بست استفاده نمایید. همچنین بست کابل نایلونی در برابر خوردگی نیز مقاوم است.

پلی پروپیلن

همانطور که بیان کردیم نه تنها در کارگاه ها و نمایشگاه های دوره ای از بست کابل استفاده می شود بلکه در کارخانه ها و مکان هایی که دارای مواد شیمیایی هستند از این وسیله ی پرکاربرد استفاده می شود. بهترین نوع بست کابل که در برابر مواد شیمیایی نیز بسیار مقاوم است بست کابل پلی پروپیلن می باشد. این نوع بست از بست کابل نایلونی منعطف تر است.

فروش شگفت انگیز بست کمربندی

فولاد ضد زنگ

بست کابل فولادی با دونوع جنس برای مصرف های عمومی و عادی و همچنین برای مکان های مخصوص در بازار موجود می باشد. نوع دیگر بست کابل فولاد ضد زنگ در زمان هایی استفاده می شود که کابل ها در معرض خوردگی و پوسیدگی قرار دارند.

از دیگر انواع بست کابل می توانیم به نوع دیواری مخابراتی، بست کابل رولپلاک دار و مدل عایق دار اشاره نماییم که عایق دار دارای بیشترین طرفدار می باشد.

بست کابلی

در نهایت می توان گفت که در زمان انتخاب و خرید بست های کابل باید نهایت توجه را نمود تا با توجه به کاربرد مورد نظر و میزان بودجه دردسترس بهترین بست کابل را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول