شیلنگ

چگونه شیلنگ های مورد استفاده درسیستم های سم پاشی را انتخاب کنیم؟؟؟

شیلنگ سمپاشی

از ضروری ترین امور در زمینه ی کشاورزی وهمینطور باغداری درجهت مراقبت از سلامت محصول بکارگیری صحیح و درزمان مناسب از سمپاشی می باشد. همانطورکه می دانید سمپاشی به اعمالی می گویند که درطول آن محلول سمی در حالت های گوناگون بوسیله ی راهکارهای ویژه و به مقدار لازم به سطح باغ ، مزارع، گلخانه و… پاشیده می شود.

Untitled 1 2

از ضروری ترین ابزاری که جهت سمپاشی بکارگرفته می شود، شیلنگ سمپاشی می باشد. این گونه شیلنگ ها جنسشان از پی وی سی است و جهت سمپاشی مزارع وهمچنین گلخانه ها خیلی زیاد کاربرد دارد.

مادر این مقاله ضروری ترین خصوصیت ها و کاربردها و همینطور راهنمای خرید شیلنگ سمپاشی رابرای شما عزیزان موردبررسی قرار می دهیم.

ابزارها و لوازم گوناگونی درجهت امور سمپاشی بکارگرفته می شود. سیستم های سمپاش ماشینی و پرتابل جزو این مدل لوازم می باشند که به وسیله ی شیلنگ های پرقدرت عمل سمپاشی را انجام می دهند.درسمپاشی مخزن های این ماشین آلات رااز سم مورد نظر پرمی کنند . بعد با استفاده از این شیلنگ های سمپاشی به کل نقاط مختلف پاشیده می شود.

شیلنگ های سمپاشی درسایزهای گوناگونی ساخته می شوند که پراستفاده ترین آن ها در سایزهای 5.16 اینچ وهمچنین 3.8 اینچ موردطراحی قرار می گیرند. این شیلنگ ها بطورمعمول در رنگ زرد ساخته و در سایز های متنوع 50 تا 100 متری تولید می شوند.

در مزرعه ها و باغ های گوناگون باتوجه به مساحت مورد نظر درجهت سمپاشی،از دستگاه ها و شیلنگ های متنوعی استفاده می شود. پیش از خرید هر گونه شیلنگی بایستی به نوع کار و خصوصیت های شیلنگ حتماتوجه نمائید.

علت لرزش شیلنگ سمپاش

در هنگام استفاده از سمپاشی، تجربه لرزش شیلنگ و نوسان ممکن است به شما برسد. در این مقاله، به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم که می‌توانند این مشکلات را حل کرده و جریان پیوسته و موثری در هنگام سمپاشی ایجاد کنند.

ارتقاء جریان با روش‌های موثر

1. بررسی مقدار آب در مخزن

یکی از اصطلاحات اصلی برای جلوگیری از لرزش شیلنگ سمپاشی، بررسی مقدار آب در مخزن است. اطمینان حاصل کنید که مخزن دارای حجم کافی آب برای سمپاشی می‌باشد.

2. تکنیک استفاده از دستکش بلند

زمانی که موتور سمپاشی روشن است، از دستکش بلند برای بیرون آوردن توری مکنده از کف مخزن استفاده کنید. این عمل به شما امکان می‌دهد تا در 10 ثانیه اول، توری را خارج کرده و اتاقک فشار هواگیری شود.

3. قرار دادن توری مکنده در کف مخزن

پس از بیرون آوردن توری مکنده، آن را در کف مخزن قرار دهید. این کار باعث می‌شود که شلنگ سمپاش بدون لرزش عمل کرده و جریان پیوسته‌ای ایجاد شود.

4. محدودیت زمان بیرون داشتن توری

توجه داشته باشید که هنگامی که موتور روشن است، توری را بیش از 10 ثانیه بیرون نگه ندارید. این کار ممکن است باعث آسیب رساندن به پمپ پیستون شود. بهتر است زمان بیرون داشتن توری را محدود نموده و به جلوگیری از آسیب‌رساندن به تجهیزات اهمیت دهید.

در نتیجه

با اعمال این روش‌ها، می‌توانید از لرزش شیلنگ سمپاشی جلوگیری کرده و جریان پیوسته‌ای از ماده‌ای که می‌خواهید به گیاهان خود برسانید، داشته باشید. بهینه‌سازی استفاده از سمپاشی نه تنها به بهبود عملکرد دستگاه کمک می‌کند بلکه از دوام تجهیزات نیز اطمینان حاصل می‌کند.

راهنمای خرید شیلنگ سمپاش ازنظر جنس و کاربرد:

جنس وکیفیت مواد اولیه شیلنگ های سمپاش مطمئنا بسیار حائزاهمیت می باشد. شیلنگ ها جهت منتقل کردن سموم کشاورزی بکارگرلفته می شوند و باتوجه به اینکه این سموم سلامتی انسان را بشدت به خطر می اندازند، شیلنگ ها می بایست خیلی کیفیت دار باشند و مانع نشت سموم به خارج می شود.

شیلنگ سمپاش از مقاومت خیلی بالایی برخوردار می باشند و به علت استحکام و جنس فوق العاده مقاومشان در موارد فراوانی مانند سمپاشی در مزارع و گلخانه ها و باغ های گوناگون، شستشودادن انبارهاو همچنین سوله های وسیع، بکارگیری درصنایع گوناگون مثل کشتی رانی و همچنین غواصی، کاربردآن  در معادن وهمینطور خیلی ازموارد ماننداین ها مورداستفاده قرارمی گیرند.

شیلنگ های سمپاشی خصوصیات وکاربردهای متنوع ومتفاوتی دارند. بطورمعمول این شیلنگ ها از لایه های محکمی تولید می شوند تا در مقابل فشارهای خیلی زیاد صدمه نبینند.

Untitled 2 1

 

6 عدد از مهم ترین ویژگی های شیلنگ سمپاش:

  1. انعطاف پذیری بالای شیلنگ ها: این شیلنگ ها به علت بکارگیری در مساحت های فراوان بایستی دارای انعطاف پذیری زیادی باشند تا باسهولت بکارگرفته شوند و به اپراتور آن فشاروارد نکنند.
  2. عمر مفید شیلنگ سمپاش: این شیلنگ ها کیفیت و عمر خیلی خوبی درمقایسه با شیلنگ های معمولی دارند.
  3. مقاوم در برابر پارگی: همانطورکه میدانید از این شیلنگ ها درجهت منتقل کردن سموم متنوع بکارگرفته می شود ومقاوم بودن ان ها امری ضروری می باشد. اگردچار پارگی شودسموم درون آن به افراد صدمه وارد میکند.
  4. مقاومت بالا در برابر اسید ها: از سایرخصوصیت های ضروری این شیلنگ ها مقاوم بودن زیاد آن ها در مقابل اسید های گوناگون و نفت و تینر است.
  5. دارای امکان انتقال مواد شیمیایی و حلال ها می باشد
  6. تحمل فشار کاری بالا: حد بکارگیری از این شیلنگ ها زیادمی باشد و بیش از ۲۰ تا ۱۴۰ مرتبه بکارگرفته می شوند.

راهنمای خرید شیلنگ سمپاش ازلحاظ قیمت:

شیلنگ های سمپاش در گونه های متنوع چند لایه، کیفیت های گوناگون، اندازه های متنوع و همچنین طول متفاوت مورد تولیدقرار می گیرند، به همین علت قیمت آن ها هم مختلف می باشد. پیش از شروع به خرید بایستی نوع کار و موقعیت محیطی را تعیین کرده و سپس درجهت انتخاب گونه ی شیلنگ اقدام نمائید.

دردنیای امروز در بازار ایران مارک های گوناگون شیلنگ سمپاش که ساخت کشورهای متفاوتی همچون چین ، کره ، ترکیه وغیره می باشد وجود دارد و هر یک کیفیت وقیمت متفاوتی دارند.

باتوجه به اینکه اغلب این شیلنگ ها وارداتی هستند قیمتشان به روز و ارز وابسته است. همینطور مواد اولیه جهت ساخت این محصول در درون کشور هم ازدیگر کشورهای خارجی وارد می شود که قیمت آن هم بسته به قیمت ارز می باشد.

خیلی از کشور ها به شکل کاملا تخصصی شروع به ساخت این نوع شیلنگ ها در سایز،کیفیت وکاربردهای گوناگونی می کنند. کشورهایی مانند چین و کره به همراه ساخت ابزارآلات کشاورزی شیلنگ های سمپاشی دارای کیفیت هم ساخته و به بازارعرضه می نمایند.

کاربرد شیلنگ سمپاش فشار قوی سه لایه PVC:

  1. جهت برنامه های کاربردی بین گیاهان که به شلنگ سمپاشی نیازمند هستند خیلی مفید و اقتصادی می باشد.
  2. هوا عالی جهت ابزارهای پنوماتیک و سیستم های اسپری رنگ را تامین میکند.
  3. شیلنگ سمپاش چند کاربرده باجنس سبک ، همه کاره و مفید جهت بکارگیری هوا ، آب ویاهمچنین مواد شیمیایی ملایم می باشد.
Untitled 1 3

 

راهنمای خرید شیلنگ سمپاش فشار قوی پنج لایه PVC

شیلنگ سمپاش پی وی سی پنج لایه دارای فشارزیاد و نخ پلی استر همراه با مقاومت خیلی بیشتر و کیفیت فوق العاده ساخته شده است.
ویژگی های شلنگ فشار قوی پنج لایه PVC:
1. به جای چند لوله تک لایه به وسیله ی چند لایه ، می شود قطروضخامت دیواره را به کم رساند و وقت مونتاژ و هزینه آن رانیزکم کرد.
2. دارای استحکام و مقاومت درمقابل هوامی باشند
3. دارای ماندگاری و سازگار با موقعیت آب و هوایی شدیداسخت ، با دوام عالی
4. دامنه دما: -5 ~ 65ºC.
کاربرد شیلنگ سمپاش PVC با فشار بالا:
درجهت خطوط هوایی و کمپرسورهای دارای فشار قوی خیلی مفید می باشد. همینطور جهت انتقال مایعات ، گازها و خیلی از مواد شیمیایی مفید می باشد. خط عالی جهت آماده سازی هوا برای لوازم های پنوماتیک و تجهیزات قابل جابه جایی را درخود دارد.
راهنمای خرید شیلنگ سمپاش(مهم ترین ویژگی ها)
از مواد عالی، غیر روغنی و فاقد سمی ، مفید برای مواد اولیه زیست محیطی و گیاهان پی وی سی و نخ پلی استر قوی ساخته شده توسط شرکت های صنعتی بزرگ.
دارای چسبندگی لایه برداری بسیار نیرومند میان نخ و لوله درونی و بیرونی، ماندگارتر می باشد وقادر است از وقت سنتی بیشتر از روند سنتی بکارگیرد.
دارای انعطاف خوب در مقابل لرزش و پیچ خوردگی درحین فشارکار
دارای استحکام عالی بالا در مقابل شیمیایی ، خوردگی ، پیری و…می باشد
تعدادفراوانی از آن ها را در گونه های متفاوت از رنگ ها و طرح ها را جهت پسند خود داشته باشید
خیلی از شرکت ها قادرند شیلنگ را براساس درخواستواستفاده ی شما تولیدو دربازار عرضه کنند.
بعضی از گونه های آن ها با انواع سنتی فرق دارد، خیلی سبک تر و قابل حمل با سهولت بیشتر می باشد.
به طور کلی جهت پاشیدن مواد شیمیایی کشاورزی به مزرعه های کشاورزی، منتقل کردن فشار شدید هوا ، آب ، علف کش ها ، گاز ، سم های اربین برنده ی آفات ، سم های کشنده ی حشرات ، کودها و دیگر مواد شیمیایی سبک درجهت پمپ های اسپری ، دستگاه های سمپاش ، لوازم باغی ، پیمانکاران ، زمین های گلف ، گلخانه ها هوای دارای فشردگی و دستگاه های آبی و دیگر دستگاه های پاشیدن ویا اسپری مورد بکارگیری قرارگرفته می شوند.

Untitled 2 2

 فروش انواع شیلنگ آب و شینگ سمپاش

ازاهداف به خصوص دیگرمانند (انتقال آب ،ماشین شستشو ، و غیره)

این شیلنگ های سمپاشی در گونه ای ایده آل جهت پاشیدن فشار زیادو یا منتقل کردن مایعات گوناگون در بین استفاده های کشاورزی مورد طراحی وتولید قرارگرفته شده اند.

بادرنظر گرفتن خصوصیت های گوناگون ارائه شده جهت راهنمایی  درست خرید شیلنگ سمپاش در خصوص انواع شیلنگ های سمپاشی و استفاده های گوناگون آن ها قیمت های گفته شده در شرکت های متنوع هم متفاوت می باشد. پیش از خرید به صورت کامل موقعیت وشرایط را موردبررسی قراردهید.

امیدواریم درمقاله فوق بیاناتی که درخصوص کاربردها،انواع،راهنمای خرید و… شیلنگ های سمپاشی برای شما عزیزان ارائه داده ایم، مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *