شماره تماس

021-91311879

مجله

شیلنگ

مهم ترین نکاتی که باید در مورد تعمیرات شیلنگ آبیاری بدانید

عمیرات شیلنگ آبیاری

(مهم ترین نکاتی که باید در مورد تعمیرات شیلنگ آبیاری بدانید)شیلنگ یکی از وسایلی است که ما در زندگی ممکن است بارهای زیادی از آن استفاده کنیم یا برای شستن یک مکان یا در صنعت کشاورزی و… انتخاب نوع شیلنگ  از اهمیت بالایی برخوردار است ما در ادامه ویژگی های یک شیلنگ خوب، انواع و تعمیرات آن  را بررسی می‌کنیم.

شیلنگ چیست؟

شیلنگ یک لوله توخالی نرم است که برای انتقال آب از آن استفاده می‌کنیم شیلنگ کاربرد های مختلفی دارد و هم در مصارف خانگی هم صنعتی به کار می‌رود.شما با توجه به عواملی مانند میزان فشار آب می‌توانید از انواع مختلف شیلنگ استفاده کنید.

شیلنگ آبیاری

 

کاربرد های شیلنگ

زمانی که هوا گرم می‌شود زمین رطوبت زیادی را ازدست می‌دهد و محصولات برای رشد نیاز به آب دارند پس اگر به مقدار کافی آب به محصولات و گیاهان نرسد آن‌ها خشک می‌شوند برای جلوگیری از این اتفاق باید آبیاری انجام دهیم همانطور که در بالا اشاره کردیم از شیلنگ برای انتقال آب و یا حتی برخی از گازها می‌توان استفاده کرد. برای آبیاری درختان در باغ ها شما می‌توانید از شیلنگ های لوله ای و برای آبیاری محصولات کشاورزی از آبیاری قطره ای استفاده کنید.

آتشنشانان برای مهار آتش از شیلنگ مخصوص آتش نشانی، غواصان نیز از شیلنگ هوا و  در پزشکی هم برای انتقال گازها از شیلنگ سیلیکونی استفاده می‌شود.

برای انتقال مایعات با فشار بالا شیلنگ فشار قوی را به کار می‌برند. در سیستم های ترمز هوا هم در موارد زیر از شیلنگ استفاه می‌شود.

ترمز هوایی راه آهن، ترمز بادی کامیون و در خودرو ها نیز برای روغن کاری ازشیلنگ استفاده می‌شود.

شیلنگ آبیاری

 

فروش ویژه انواع شیلنگ آب به صورت محدود

انواع شیلنگ

زمانی که شما می‌خواهید برای کار خود از شیلنگ استفاده کنید باید بدانید چه نوع شیلنگی را انتخاب می‌کنید انتخاب شیلنگ نامناسب می‌تواند باعث خسارت شود. اگر شما از آب با حجم بالا استفاده می‌کنید باید شیلنگی را انتخاب کنید که سایز بزرگ تری دارد. در ادامه ما انواع شیلنگ را به شما معرفی می‌کنیم.

شیلنگ سیلیکونی

شیلنگ سیلیکونی از جنس پلیمر سیلیکون است این شیلنگ های بی رنگ بوده و کاملا شفاف هستند. شیلنگ سیلیکونی نسوز بوده و می‌تواند دمای بالا را تحمل کند.

برای خرید شیلنگ سیلیکونی نسوز می توانید به سایت بست سرا مراجعه فرمایید و با تماس به تیم فروش ما اطلاعات بیشتر کسب کنید.

شیلنگ لاستیکی

این نوع شیلنگ ها برای آبیاری مناسب بوده و مقومت بالایی در برابر سرما و گرما دارد.

شیلنگ نایلونی

این شیلنگ ها بسیار سبک بوده و انعطاف پذیرند، در دماهای مختلف تغییر حالت می‌دهد اما دوام زیادی ندارند.

شیلنگ خودرو

برای دریافت اطلاعات لازم برای تولید انواع شیلنگ رادیاتور خودرو مقاله را مطالعه فرمایید.

شیلنگ پنوماتیک

شیلنگ پنوماتیک هم بصورت رنگی هم بصورت بی رنگ و شفاف موجود می‌باشد.این شیلنگ ها برای گازها یا مایعات بافشار بالا استفاده می‌شود. در واقع این شیلنگ راه انتقال هوای فشرده بوده و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

شیلنگ آبیاری کشاورزی

شیلنگ آبیاری کشاورزی یک شیلنگ پر طرفدار بوده و نحوه کار آن به این شکل است که  آب را از مخزن اصلی به تمام نقاط  زمین های کشاورزی یا باغ می‌رساند و میتوانید با مراجعه با بخش مقالات راهنمایی های لازم برای یافتن بهترین شیلنگ آب استفاده کنید.

 این شیلنگ ها خود به انوع مختلفی تقسیم می‌شوند که شامل شیلنگ نایلونی،  شیلنگ لاستیکی و… می‌باشد.

شیلنگ آبیاری برای باغداران و محصولات کشاورزی بسیار کابردی است زیرا آب را به صورت یکنواخت به تمام نقاط  رسانده و از به هدر رفتن آب جلوگیری می‌کند. این شلنگ ها باعث می‌شود خاک  همیشه مرطوب باشد وهمچنین جنس آن در برابر نور آفتاب مقاوم بوده وجا به جایی آن نیز راحت می‌باشد.

هنگام تولید شیلنگ های آبیاری از مواد اولیه‌ گوناگونی استفاده می‌شود. که بصورت پلاستیکی وفلزی هستند اما گونه پلاستیکی آن کاربرد بیشتری دارد و دلیل آن زنگ خوردگی لوله های فلزی است.

در شیلنگ های آبیاری یک نوع شیلنگ داریم به نام شیلنگ تقویت شده، که نسبت به دیگر شیلنگ ها به صرفه تر می‌باشد و طول عمر بالایی دارد.

شیلنگ آبیاری
ابزار و شیلنگ آبیاری

شیلنگ های آبیاری تقویت شده بهتر است یا تقویت نشده؟

همانطور که در بالا اشاره شد شیلنگ های تقویت شده بااینکه گران تر بوده، هم به صرفه تر بوده هم طول عمر بالایی دارد.و نیاز به تعمیر ندارد.

یکی دیگر از انواع شیلنگ ها، شیلنگ های نخ دار است این شیلنگ ها یکی از شیلنگ های با جنس خوب و مقاوم بوده و می‌توان سال‌ها از آن‌ها استفاده کرد.این شیلنگ ها به صورت دو لایه، سه لایه و چهار لایه تولید می‌شوند.

آبیاری

آبیاری به فرایند آب رسانی به محصولات وگیاهان گفته می‌شود انواع مختلف آبیاری وجود دارد که عبارت اند از آبیاری سطحی، آبیاری تحت فشار، آبیاری بارانی،  آبیاری سطحی و …

آب از مخزن اصلی از طریق شیلنگ ها در خاک جریان یافته و به گیاهان می‌رسد.آبیاری سطحی به دو دسته‌ی آبیاری با استفاده از کانال های و باز بتنی یا خاکی و آبیاری با استفاده از لوله های کار گذاشته شده در خاک.

آبیاری تحت فشار

آبیاری تحت فشار آب را از طریق لوله ها با فشار بیش از فشار طبیعی توزیع می‌کند.

آبیاری بارانی

در این نوع آبیاری آب از طریق آب پاش به گیاهان می‌رسد.این روش برای محصولات زراعی مناسب است.

آبیاری گلخانه‌ای

یک سیستم آبیاری باید از نظر منطقه، شرایط آب و هوایی ، زمان کاشت، نوع محصول ودیگر عوامل طوری طراحی شود که آب مورد نیاز گیاه یا محصول را تامین کند.در آبیاری باید به چند نکته توجه داشت. نکته اول این که زهکشی مناسب صورت گرفته باشد در غیر این صورت آبیاری به خوبی انجام نمی‌گیرد.

نکته دوم این است در هر بار آبیاری فرایند آبیاری به طور کامل انجام گیرد و آب کافی به گیاه برسد.

و نکته‌ی آخر این که آبیاری می‌بایست قبل از ورود گیاه مرحله تنش آبی باشد.

در آبیاری گلخانه ای شما می‌توانید هم از روش آبیاری سنتی هم آبیاری محیطی استفاده کنید.

4414

عرضه انواع شیلنگ یاسا با قیمت های مناسب

آبیاری سقفی یا آبشاری

امروزه بسیاری از محصولات و گیاهانی که کاشت می‌شوند برای این که دچار بیماری نشوند باید شاخه های آن‌ها خشک نگه داشته شود.اما دسته دیگر گیاهان در برابر رطوبت مقاومت می‌کنند و آبیاری سقفی برای این دسته از گیاهان مناسب است. در این روش یک لوله برای جریان آب در کل سالن کشیده شده و آب بر روی گیاهان اسپری می‌شود.

آبیاری مه‌ پاشی

آبیاری مه پاشی یک لوله‌ی اصلی دارد که در تمام نقاط سالن کشیده شده است.که آب یا محلول های مورد نیاز گیاه را روی آن‌ها می‌پاشد. این روش در گلخانه ها کاربرد دارد.

آبیاری قطره‌ای

در آبیاری قطره ای آب از طریق قطره چکان به گیاه منتقل شده وقابل تنظیم است.در این روش تمام محلول ها و مواد مغذی به به صورت یکسان به گیاه منتقل می‌شود.آبیاری قطره ای به عنوان کامل ترین روش شناخته شده است.

یکی از مزایای آبیاری قطره ای نسبت به سایر روش ها این است که در مصرف آب صرفه جویی می‌شود. و همچنین عملیات آبیاری به سهولت انجام می‌شود و از رشد علف های هرز نیز جلوگیری می‌کند.

از معایب آبیاری قطره ای می‌توان به مسدود شدن راه خروجی قطره چکان ها اشاره کرد.

Untitled 3

 

مهم ترین نکاتی که باید در مورد تعمیرات شیلنگ آبیاری بدانید

هر باغبان و کشاورزی این را می‌داند که شیلنگ یک ابزار مهم برای باغ است برای اینکه یک شیلنگ با دوام داشته باشید باید با از آن مراقبت کنید به این شکل که شیلنگ را در دمای بالا در برابر نور مستقیم آفتاب و یا در دمای پایین شیلنگ را در سرما قرار ندهیم.

قرار دادن شیلنگ در سرما باعث ترک بردن آن می‌شود. پس از اتمام آبیاری  باید آب باقیمانده در شیلنگ  را تخلیه کنیم در غیر اینصورت با گذشت زمان باعث فرسوده شدن واشر های داخل شیلنگ میشود.

  ترک بردن و سوراخ شدن  شیلنگ آبیاری  می‌تواند ناشی از فرو رفتن جسم تیز داخل شیلنگ باشد و زمانی که آب در شیلنگ جریان دارد نمایان می‌شود و باعث به هدر رفتن آب می‌شود برای شروع ابتدا باید محل نشتی را پیدا کرد  برای تعمیرات شیلنگ آبیاری شما می‌توانید  از نوار چسب استفاده کنید.

 نوار چسب به دلیل مقاومتی که در برابر نور خورشید و آب و هوا دارد یک گزینه  مناسب برای تعمیرات شیلنگ آبیاری است شما ابتدا باید محل ترک شیلنگ را خشک کنید و نوار چسب را بیچید.حال ممکن است این سوال پیش آید که اگر سوراخ بزرگی در شیلنگ  ایجاد شود چه باید کرد.

هنگام  تعمیرات شیلنگ آبیاری  اگر سوراخ های بزرگ ایجاد شده بود می‌توانید قسمت سوراخ شده را برش دهید و شیلنگ دیگر را به آن قسمت متصل کنید.

اگر شما از شیلنگ های فلزی به جای شیلنگ های پلاستیکی استفاده کنید احتمال نشتی آب بسیار کمتر است.

برای تعمیرات شیلنگ آبیاری نیازی به تجهیزات مهمی نیست در واقع شما می‌توانید با چسب و یا یک تکه شیلنگ  محل نشتی را تعمیر کنید .

گاهی هم  ممکن است نشتی در هر دو انتهای  شیلنگ ایجاد شده باشد. با مشاهده نشتی شما می‌توانید واشر آن را تعویض کنید. واشر ها به دلیل اینکه به طور مدوام با آب در تماس هستند فرسوده شده ونیاز به تعویض دارند و برای فهمیدن بهترین شیلنگ آب می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

7575

 

معیارهای خرید شیلنگ آبیاری

هنگام تهیه‌ی شیلنگ اولین چیزی که  باید توجه داشته باشید جنس مواد آن است و این که شیلنگ باکیفیتی را خریداری نمایید. شیلنگ باید انعطاف پذیر باشد تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

در هنگام خرید شیلنگ باید به طول آن توجه کنیم و همچنین قطر شیلنگ که رابطه مستقیم با میزان فشار آن دارد.

چند لایه بودن شیلنگ که باعث می‌شود در برابر خوردگی مقاوم تر باشد و استاندارد ها در ساخت آن رعایت شده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول