شماره تماس

021-91311879

مجله

بست فلزی

بست اسپیت چیست؟ چه مزایایی دارد؟

بست اسپیت چیست؟

(بست اسپیت چیست؟ چه مزایایی دارد؟)بست اسپیت یکی لوازم‌ و تجهیزات بسیار مهم در تاسیسات‌ است که در ساختمان و صنعت های مختلف به کار گرفته می شود و به دلیل دارا بودن ویژگی های بسیار، در صنایع مختلف از آن به صورت بسیار زیادی استفاده می کنند. این بست ها معمولا تشکیل شده از دو حلقه فلزی هستند،و روی این حلقه ها لوله فلزی مورد نظر نصب می شود و سپس حلقه بالایی به وسیله پیچ و مهره به آن اتصال پیدا می کند.

بست اسپیت  اکثراً در تاسیساتی مانند تاسیسات لوله کشی، و هم چنین تاسیسات برقی ساختمان ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بست ها دارای سایز و انواع مختلفی هستند و می توانند لوله ها را با سایز متناسب خود ثابت نگه دارند. بنابراین در هنگام خرید بست اسپیت حتما باید به سایز لوله توجه ویژه داشت.

بست اسپیت

فروش شگفت انگیز بست فلزی در برندهای متفاوت

کاربرد بست اسپید

در واقع تاسیسات لوله کشی که در صنایع وجود دارند به طور معمول از زیر سقف ها و یا کنار دیوار ها عبور می کنند. به همین خاطر باید آن ها را به وسیله یک سری تجهیزات خاص و مناسب به سقف و یا دیوار متصل کرد، که یکی از بهترین تجهیزات برای این کار، بست اسپیت است.یکی از مهم ترین دلایلی که سبب شده بست اسپیت بسیار در بازار پرفروش شود این است که دیگر نیازی به جوشکاری در کارهای ساختمانی نیست، زیرا طراحی این قطعات به گونه ای است که برق را از بین لوله های فلزی که از میان بست ها عبور کرده اند را در محل مورد نظر نصب خواهند کرد.

بست اسپیت این وظیفه را دارد که  لوله و اتصالاتی را که در صنایع مختلف وجود دارند را به سقف و یا دیوار متصل نموده و از آن ها به خوبی مراقبت و نگه داری  کنند. این وسیله باید به گونه ای طراحی شده باشد که به راحتی و به خوبی قادر باشد وزن لوله های موجود در صنایع متفاوت را به خوبی تحمل کرده و آن ها را کنترل نماید. از بست های اسپیت معمولا برای نگه داری و ثابت نگه داشتن لوله ها و اتصالات فلزی، استفاده می شود‌.

هم چنین از بست های اسپیت جهت تثبیت و نگه داری لوله هایی که گالوانیزه شده اند به جهت عبور سیم های برق استفاده می کنند.

فرآیند تولید بست اسپید

برای تولید این تجهیزات و لوازم جانبی، از ورق های فولادی  که در ابعاد و اندازه های مشخصی برش داده می شوند استفاده می شود. پس از برش ورق های فولادی فرم‌ مورد نظر به آن داده می شود و سپس به مرحله سوراخکاری می رسند. پس از اتمام مراحل ذکر شده برای افزایش مقاومت و دوام بست اسپید ، سطح آن ها به وسیله عملیات آب کاری گالوانیزه خواهد شد،گالوانیزه کردن موجب افزایش عمر مفید بست شده و هم چنین مقاومت آن را در مقابل ضربه و یا رطوبت بالا می برد.

فرآیند آبکاری کردن بست اسپیت

  • گالوانیزه کردن بست اسپیت از مهم مراحل تولید این وسیله می باشد. به خاطر این که این بست ها اکثراً برای ثابت کردن و نگه داشتن لوله های فلزی در محیط های باز به کار گرفته می شود، باید دارای مقاومت و استحکام‌ بسیار بالایی باشندو در برابر رطوبت و نوسانات هوا مقاومت داشته باشند،گالوانیزه کردن یا همان روش آب کاری گرم جهت افزایش عمر این بست ها، انجام می شود.

به دلیل این که فلز روی در برابر ضربه و ساییدگی دارای مقاومت بسیار بالایی است، معمولا در انجام فرآیند گالوانیزه کردن، از ذوب شده این فلز استفاده می شود.در این روش حمامی از فلز روی ذوب شده در دمای حدود ۴۵۰ درجه سانتی گراد تهیه می شود و بست در مدت زمان بسیار کمی در آن‌ قرار می گیرند، دمای بالای این حوضچه روی ذوب شده، باعث می شود که فلز روی قادر باشد جایگزین اتم های سطحی فولاد شده و آن ها پیوند بخورد. در نتیجه در سطح بست های اسپیت پوششی از فلزی روی قرار می گیرد، و آن‌ را در مقابل ضربه، خوردگی‌ و یا ساییدگی محافظت می کند.

انواع بست اسپیت

همان طور که گفته شد بست ها  با توجه  به نوع کابرد و عملکرد دارای انواع مختلفی هستند. بست های اسپیت نیز از این قائده مستثنی نیستند، و طبق کاربرد و عملکردی که دارند، به چند دسته متفاوت تقسیم بندی شده اند، در ادامه چند مدل از بست های اسپیت که بسیار پر‌کاربرد هستند را به شما معرفی کرده و در مورد هرکدام به اختصار توضیحاتی را بیان می کنیم.

بست اسپیت دو طرفه

در این مدل از بست اسپیت، معمولا لوله مورد نظر در محلی که مشخص شده است قرار می گیرد، و دومین قسمت بست به وسیله دو پیچ و مهره لوله نگه داشته می شود.فرآیند نصب نمودن این بست ها به دلیل ویژگی های ظاهری که دارند، خیلی زمان بر می باشد. اما استحکام و مقاومت این مدل از بست اسپیت نسبت به مدل های دیگر آن که در بازار موجود است، بیشتر است.

بست اسپیت یک طرفه

مدت زمان نصب کردن این مدل از بست اسپیت نسبت به بست اسپیت دوطرفه بسیار کم تر است، به همین خاطر از این نوع بست در محیط ها و مکان هایی که در آنجا  پایداری و استحکام از اهمیت بالایی برخوردار نیست،استفاده خواهد شد.

بست اسپیت روکش دار

این نوع بست یکی دیگر از بست های اسپیت بسیار کاربردی در صنایع مختلف است. معمولا روی سطح بست های اسپیت روکش دار، یک لایه پلاستیکی قرار داده می شود. این روکش ها از بست ها در مقابل ضربه،خوردگی، ساییدگی‌ و طوبت محافظت می‌ نمایند و به همین دلیل است که از این مدل بست ها در محیط های که رطوبت دارند استفاده  می شود.

اندازه های بست اسپیت

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، بست های اسپیت از نظر ابعاد و اندازه نیز به دسته مختلفی تقسیم بندی شده اند که هرکدام برای سایز لوله متناسب خود مورد استفاده قرار می گیرند.اندازه های این بست ها عبارتند از :

  • بست اسپیت ۵/۱۳
  • بست اسپیت ۱۶
  • بست اسپیت ۲۱
  • بست اسپیت ۲۹
  • بست اسپیت ۳۶
  • بست اسپیت ۴۲
  • بست اسپیت ۴۸

مزایای استفاده از بست اسپیت

در واقع می توان گفت؛ به دلیل این که این لوازم تجهیزاتی دارای ویژگی ها و قابلیت های بسیار متنوع و زیادی هستند، از مزیت های بسیار زیادی در کارهای مختلف بهره مند می باشند.که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد،

کاهش هزینه ها

طراحی مخصوص این بست ها، موجب این شده است که بست های اسپیت ، با استحکام و مقاومت بسیار بالا از قیمت مناسب و مقرون و به صرفه ای برخوردار باشند،بنابراین می توان گفت، استفاده از این مدل از بست ها در تاسیسات لوله کشی، تاسیسات برقی و ساختمان ها، به شما کمک می کند تا بتوانید در هزینه ها تا حد زیادی صرفه جویی کنید.

بست اسپیت روکش دار
پست اسپیت روکش دار جهت جلوگیری از زخمی شدن لوله

سرعت نصب بالا و راحت

طراحی خاص و منحصر به فرد بست های اسپیت موجب شده است که، نصب آن ها با سهولت کافی و سرعت بالا امکان پذیر باشد. بست های قدیمی تر معمولا به وسیله جوشکاری به لوله ها،دیوار و یا سقف متصل می شدند،به همین دلیل استفاده کردن از آن ها سبب افزایش زمان نصب تاسیسات لوله کشی می شد. استفاده از بست اسپیت روی  تسریع فرآیند لوله کشی تاثیر بسزایی دارد.

کاربردهای متنوع

طراحی این نوع بست ها به گونه ای است که می توان از آن ها در صنایع،تاسیسات برقی و لوله کشی استفاده کرد.به همین دلیل می توان گفت این محصول دارای کاربرد های متفاوتی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
سایدبار
فهرست
فروشگاه
0 موارد محصول